سید ناصر میرمرسلی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا  افزود: امسال به جای انتخاب نانوایی‌های کشیک برای پخت نان در تعطیلات نوروز همه نانوایان ملزم به پخت نان روزانه خود در تعطیلات در پیش رو بوده و  نانوایان خلخال فقط صبح روز جمعه فردا اول فروردین ماه تعطیل خواهند بود.

میرمرسلی گفت: همه نانوایی‌های دولتی و آزاد پز خلخال موظف به پخت نان از بعدازظهر روز جمعه طبق روال قبلی بوده و از مردم شهرستان درخواست می شود  نسبت به تهیه نان مورد نیاز برای صبح روز اول فروردین ماه امروز اقدام کنند .

وی با بیان اینکه  با نانوایانی متخلفی  که به دستور العمل کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال توجه نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت اظهار داشت: تنها نانوایانی که ۲ روز تعطیل ماهانه آنها در نیمه اول فروردین سال که در تقویم سالانه منظور شده مجاز به تعطیلی این ۲ روز بوده و سایر نانوایی‌ها ملزم به پخت نان در تعطیلات نوروزی هستند.
 رییس اداره صنعت ،معدن وتجارت خلخال گفت: تمهیدات لازم برای تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها در صورت نیاز به افزایش زمان پخت نان صورت گرفته و انتظار از دستگاه‌های بازرسی تشدید نظارت در این ایام است.
وی با بیان اینکه پخت نان روغنی تنها برای نانوایان دارای پروانه پخت این نوع نان مجاز است، افزود: در صورت مشاهده پخت نان روغنی از سوی سایر نانوایان فعال در عرصه پخت نان این شهرستان از طریق دستگاه‌های بازرسی و نظارتی اداره صنعت ،معدن و تجارت ،اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.

وی از ممنوعیت صدور هرگونه پروانه فعالیت جدید برای ایجاد و راه‌اندازی نانوایی‌های سهمیه‌پز دولتی در این شهرستان خبرداد و ادامه داد: این کار در راستای اجرای دستورالعمل سازمان صمت استان اردبیل مبنی بر ممنوعیت راه‌اندازی نانوایی جدید دولتی‌پز در استان صورت می‌گیرد.

وی گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه دستورالعمل جدید نحوه فروش و تحویل نان به همه نانوایی سطح شهرستان ابلاغ شده و نانوایی‌ها با لحاظ همه موازین بهداشتی در نظر گرفته شده اقدام به تحویل نان به مشتریان خواهند کرد. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.