به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، جشن بزرگ «شمیم بهشت» به همت شهرداری اردبیل در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای بانوان برگزار شد.

حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، تصریح کرد: تکمیل و توسعه زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه در بخش بانوان از جمله مهمترین ضرورت‌ها است.

به گفته وی بانوان به عنوان نیمی از جمعیت شهر نیازمند برخورداری از رفاه، آسایش و امنیت هستند و از جمله مهمترین اصول مدیریت شهری فراهم آوردن چنین شرایطی برای قشر بانوان است.

شهردار اردبیل ادامه داد: از آنجایی که مادران و بانوان کانون مهمی در تربیت خانواده‌ها هستند، صرفاً فقط با یک جشن و یا هدیه نمی‌توان از جایگاه آنان قدردانی کرد و مطمئناً برگزاری جلسات و برنامه‌های محدود مختص بانوان نمی‌تواند کفایت کند.

لطف اللهیان با بیان اینکه چنانچه زیرساخت‌ها را فراهم نکنیم حقوق بانوان نیز به شکل مطلوبی ادا نخواهد شد، افزود: امروز سالن فرهنگسرای بانوان که کانون برگزاری برنامه‌های شاخص فرهنگی و اجتماعی ویژه بانوان اردبیلی است، نمونه‌ای از این زیرساخت‌ها بوده و باید شرایطی فراهم شود که در نقاط مختلف شهرستان اردبیل نمونه‌هایی از چنین محافل و مکان‌هایی را شاهد شویم.

وی گفت: توانمندسازی بانوان باید در تمامی حوزه‌ها اتفاق بیافتد تا برای کسانی که در رأس کانون تربیت خانواده قرار دارند برنامه‌های فرهنگی در خور شأنی تدارک و اجرایی شود.

۲۷۰۰ ویژه برنامه برای بانوان اردبیلی برگزار شد

لطف اللهیان با یادآوری اینکه عملکرد فرهنگسرای بانوان اردبیل در ۹ ماه گذشته بسیار چشمگیر بوده است، گفت: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه با مشارکت بیش از ۳۹ هزار شرکت کننده با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی، رونق گردشگری، مذهبی، هنری و ادبی ویژه بانوان اجرا شده که با بازخوردهای مطلوبی نیز همراه شده است.

وی در خصوص فعالیت فرهنگسراهای بانوان در اردبیل گفت: با تشکیل کمیسیون امور بانوان شهرداری اردبیل در طول ۹ ماه ابتدایی سال جاری؛ چهار هزار و ۶۶ ساعت برنامه برگزار شده است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: این فرهنگسرا بر اساس محورهای کمیسیون امور بانوان حول ۹ محور اعم از مذهبی، گردشگری، بهداشت، سلامتی، خانواده و … برنامه‌های خود را اجرا می‌کند که حدود ۳ درصد از برنامه‌های مذکور در حول فعالیت‌های فرهنگی، ۴ درصد فعالیت‌های مذهبی ،۲۲ درصد آموزش‌های همگانی، ۱۰ درصد حوزه سلامت، ۱۶ درصد فعالیت هنری، ۲۳ درصد ورزش همگانی ،۴۴ درصد ورزش حرفه‌ای و ۲۷ درصد آموزش شهروندی بوده است.

لطف اللهیان عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی، خیاطی، کلاس‌های قرآنی، آشپزی، آموزش‌های شهروندی، جشن‌های فرهنگی، مذهبی، سه شنبه‌های مهدوی، یکشنبه‌های سلامت، پنجشنبه‌های سلامت، پارک گام، محفل‌های ادبی، کلاس‌های نقاشی و جشنواره‌های متعدد از جمله برنامه‌های برگزار شده در فرهنگسراهای بانوان اردبیل است.

وی یادآور شد: توانمندسازی بانوان در تمامی عرصه‌های شهری باید مورد توجه مدیران قرار گیرد تا در رفع آسیب‌های اجتماعی که پرهزینه است پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم.

هنرنمایی گروه‌های هنری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1355056
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.