محمد حسن شاهنده روز پنجشنبه در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال افزود: سقف تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استان ۴۰ میلیارد ریال با کارمزد بانکی ۶ درصد با یک سال تنفس پرداخت و همچنین پنجسال سال زمان بازپرداخت تسهیلات برای متقاضیان این تسهیلات است.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید از طرح‌های گردشگری اجرا شده در مناطق محروم روستایی استان اردبیل از جمله طرح‌های بوم‌گردی حمایت می‌کند، گفت: در سال جاری این صندوق با پرداخت تسهیلات به مجریان طرح‌های گردشگری خلخال زمینه اجرای این طرح‌ها در مناطق محروم روستایی این شهرستان را فراهم کرده است. 

شاهنده با بیان اینکه این صندوق با پرداخت تسهیلات به مجریان طرح‌های مشاغل و کسب و کار روستایی  زمینه ایجاد ۵۵۰ فرصت شغلی جدید را در استان اردبیل فراهم کرده، افزود:  صندوق  توانسته امسال از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و تفاهم‌نامه‌های منعقده به منظور حمایت از ایجاد کسب و کار این تعداد  شغل ایجاد کند.

او بیان کرد: این  صندوق با ارائه تسهیلات قرض الحسنه، حمایت ویژه‌ای از فعالیت واحدهای تولیدی استان کرده است،اظهار کرد: ۴۰۰  میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد چهار درصد امسال برای کمک به ایجاد فضای کسب و کار در استان و رفع نیازهای ضروری افراد پرداخت شده است.

وی گفت: با پرداخت تسهیلات کم‌بهره به کارآفرینان در سال گذشته ۶۲۶ طرح اقتصادی و اشتغال‌زای توسعه پایدار روستایی در این استان اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

شاهنده اظهار کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۸۶۶ مورد انواع تسهیلات کم‌بهره بانکی از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان این تسهیلات در استان اردبیل پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌های استراتژیک صندوق از جمله  راه اندازی صندوق‌های خرد محلی، شناسایی روستاهای بدون بیکار، روستاهای هدف گردشگری و قابل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، اجرای طرح هر روستا یک محصول و توانمندسازی زنان روستایی اضافه کرد:  هم‌اکنون صندوق روستاهای موییل در شهرستان مشگین‌شهر و سوها در شهرستان نمین  به عنوان روستاهای پایلوت در طرح روستای بدون بیکار انتخاب شده،  تعداد ۱۱۲  طرح  با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال حمایت مالی شده  و رونق اقتصادی برای  ۱۳۵ خانوار روستاهای یاد شده فراهم شده است .و

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.