فرهاد سبحانی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به انجام بازنگری ۲۵۰ طرح هادی روستایی استان اردبیل گفت: توسعه و عمران روستایی امری مستمر بوده و بدون بازنگری و اجرای کامل طرح هادی، نیازهای عمران بافت مسکونی روستایی قابل رفع نیست.

وی از اجرای طرح هادی در ۴۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: طرح هادی تاکنون در ۴۷۰ روستای استان اردبیل به اجرا در آمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در همین روستاها هم طرح هادی به شکل کامل اجرا نشده و نیاز به تکمیل و اجرای مستمر بر اساس نیازهای روز و نیز تعمیر ابنیه و فعالیت عمرانی اجرا شده با همکاری دهیاری‌ها دارد.

وی با اشاره به عقب ماندگی استان اردبیل در زمینه اجرای طرح هادی گفت: از طریق اعتبارات و اقدامات مشترک بنیاد مسکن و دهیاری‌ها، اجرای طرح هادی در سطح روستاهای این استان شتاب گرفته است.

سبحانی همچنین از تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل و حتی تعدادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار خبر داد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول چهار دهه فعالیت، ضمن مطالعه و تهیه طرح هادی برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شامل بیش از یکهزار روستا و حدود ۵۰ مورد روستای زیر ۲۰ خانوار، خدمات ارزنده‌ای را در زمینه عمران روستایی انجام داده است.

بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در هزار و ۸۵۹ روستای این خطه سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.