مهدی کسایی روز یکشنبه در حاشیه بازدیداز منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به بارش برف و کاهش دمای هوا تا ۱۵درجه زیر صفر  یافتن غذا برای پرندگان و وحوش منطقه با مشکل مواجه شده و به این خاطر دانه‌پاشی پرندگان وحشی در برخی از زیستگاه‌های مهم توسط محیط‌بانان از چند روز گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دانه‌پاشی برای وحوش منطقه به تناسب پراکندگی جمعیت پرندگان و حیواناتصورت می‌گیرد،اظهار کرد: برودت هوا و گرسنگی باعث نزدیک شدن حیوانات به حاشیه شهرها، روستاها و جاده‌ها می‌شود و از اهالی انتظار داریم در فصل سرما از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به شهرها و روستاها پناه می‌آورند خودداری کنند.

او با اشاره به اینکه دوستداران طبیعت می‌توانند با اهدای نذر طبیعت در کمک‌رسانی به حیات وحش سهیم باشند،افزود:  دانه‌پاشی حیات وحش مقطعی بوده و در شرایط اضطرار مانند سرمای شدید، بارش سنگین برف و خشکسالی صورت می‌پذیرد.

وی از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی در حومه و مناطق شهری و روستایی موضوع را به نزدیک‌ترین اداره و یا پاسگاه محیط‌بانی با شماره تماس ۱۵۴۰  اطلاع دهند.

کسایی گفت: ارتفاع برف در برخی از شکارگاه‌ها و مناطق حفاظت شده خلخال به بیش از یک متر رسیده و این امر موجب پناه آوردن حیوانات وحشی به خصوص پرندگان به حاشیه جاده‌ها و یا مناطق مسکونی اطراف روستاهای داخل منطقه حفاظت شده آق‌داغ  برای یافتن غذا شده است.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ در شهرستان خلخال به مساحت ۸۸ هزار هکتار با تنوع زیستی گیاهی و جانوری بالایی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.