بشیرخالقی نماینده  مردم خلخال و کوثر روز جمعه در آیین اختتامیه مسابقات تیراندازی به اهداف ثابت و تجلیل از بانوان تیرانداز خلخال به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود علاقه زیاد جوانان  منطقه به این رشته ورزشی مکان و محل تمرین‌ها مناسب و استاندارد نیست.

او گفت: همچنین تجهیزات تیراندازی به اهداف ثابت و پروازی این شهرستان کافی نبوده و اعتباری هم برای تهیه ملزومات از جمله خرید سلاح جدید ،ساچمه ،سیبل ،فشنگ و بشقاب لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه به دلیل انتقال سلاح‌ها و تجهیزات تیراندازی خلخال به مرکز استان در سال‌های گذشته این رشته ورزشی به مدت چهار سال تعطیل و متوقف شده بود، افزود:با پیگیرهای مستمرامکانات تیراندازی این شهرستان باز پس گرفته شده و زمینه شروع دوباره تمرین ها و مسابقه های ورزشی در این رشته فراهم شد.

خالقی با تقدیر از مسئولان اداره ورزش وجوانان خلخال رونق دوباره این رشته ورزشی در منطقه اظهار کرد: برای تامین و تهیه امکانات مورد نیاز تیراندازی خلخال از جمله سلاح و دستگاه بشقاب پرتاب کن جدید و نیز تامین اعتبار لازم برای احداث میدان تیراندازی استاندارد و مناسب در این شهرستان از طریق کمک‌های مالی وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدارسیون تیراندازی در تهران تلاش خواهد کرد.

وی از ورزش به‌عنوان عامل اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی نام برد و گفت:برای رونق ورزش این منطقه باید ملزومات مورد نیاز ورزشکاران را تهیه و تامین کرد .

او گفت: با توجه به راه‌اندازی رشته‌ تحصیلی تربیت بدنی در دو هنرستان پسران ودختران خلخال تجهیز سالن تیراندازی برای انجام تمرینات دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی ضروری است

بهرام نقی زاده ، مسئول برگزاری تمرین‌ها و مسابقه‌های تیراندازی خلخال نیز گفت: از آغاز فعالیت دوباره این رشته ورزشی در طول ۲ سال گذشته تاکنون ۲۰ دوره مسابقه و پنج جشنواره ملی در رشته تیراندازی به اهداف ثابت و پروازی در این شهرستان برگزار شده است.

او افزود: هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر عضو باشگاه تیراندازی به اهداف پروازی و نیز ۷۰ نفر در بخش تیراندازی به اهداف ثابت داخل سالن فعالیت داشته و به طور منظم در تمرین ها و مسابقه‌های این رشته ورزشی حضوری فعال دارند.

وی گفت: در کنار رونق رشته تیراندازی به اهداف پروازی رشته تیراندازی به اهداف ثابت نیز پس از یک توقف چهار ساله دوباره احیا شده و بیش از ۷۰ تیرانداز نوجوان و جوان در قالب طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در سالن تیراندازی مجموعه ورزشی پوریای ولی در تابستان امسال فعالیت کردند.

نقی زاده با بیان‌اینکه سلاح‌ها و امکانات موجود رشته تیراندازی به اهداف پروازی خلخال اهدایی و با کمک و پیگیرهای نماینده مردم خلخال در مجلس از وزارت ورزش و جوانان تهیه شده، اظهار کرد: با هدف حمایت از این رشته  ورزشی تمام خدمات ارائه شده به ورزشکاران و ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی هر یک از رشته های تیراندازی به اهداف ثابت و پروازی رایگان است.

وی گفت: جوایز ۱۰ دوره مسابقه‌ها و جشنواره‌های برگزار شده نیز از کمک‌های شرکت خدمات ورزش تیراندازی وشکار زوبین تهران و نیز حمایت ویژه فرماندار، مسئولان اجرایی و خیران ورزش  تامین شده است.

در مسابقه تیراندازی بانوان خلخال که بمناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی برگزار شد خانم‌ها حدیثه اکبرنواز ، محدثه اکبرنواز و زهرا بدری به ترتیب عناوین اول تال سوم رشته تفنگ و رباب امیدی و شهلا قیوم زاده به ترتیب مقام اول و دوم رشته تپانچه را کسب کردند.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.