به گزارش ایرنا، صادق صالحی به مناسبت هفته دامپزشکی در جمع خبرنگاران گفت: بدلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردهای بهداشتی و دامپزشکی  پای مرغ تولیدی استان اردبیل مشتریان زیادی دارد.

وی بیان کرد: دامپزشکی استان به سیستم یکپارچه قرنطینه مرزی کشور متصل است و همه مجوزهای بهداشتی و قرنطینه‌ای حمل و جابجایی دام و فرآورده‌های خام دامی پس از انجام آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های لازم صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه ترکیه یکی از کشورهای واردکننده آلایش غیرخوراکی از استان اردبیل است، اظهار داشت: از اردبیل در طول یک سال گذشته هزار و ۶۸۰ تن آلایش غیرخوراکی دامی طی ۷۰ فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به این کشور صادر شده است.

وی افزود: در این مدت حدود ۲ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی به مقصد کشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، افغانستان و ترکمنستان طی ۶۶ فقره گواهی حمل بهداشتی صادر شده و اردبیل یکی از استان‌های مهم در تولید و عرضه جوجه یکروزه برای بازارهای داخلی و نیز یکی از عمده ترین قطب های صادرات آن در کشور است.

صالحی گفت: در این مدت همچنین بیش از ۱۴۲ هزار تن عسل  از استان اردبیل به کشورهای عراق ، کویت ، مالزی و کانادا طی ۱۵ فقره گواهی بهداشتی بین المللی حمل صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: علاوه بر این بیش از ۴۴ تن ماهی زنده به جمهوری آذربایجان طی ۲۶ فقره گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی صادر شده است.

۶۱۳۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.