به گزارش ایرنا ،فریدون بابایی روز دوشنبه در نشستی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: برخی از شوراها به جای حل مشکلات مردم به عنوان عامل ایجاد اختلاف و ناآرامی در جامعه تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه قابل حل و فصل از طریق استفاده از ظرفیت قانونی شوراهای اسلامی است، اظهار داشت: نتیجه اختلاف بین اعضای این شورا و یا اعضای شورا با شهردار منتخب توقف کارهای عمرانی و افزایش مشکل در سطح عمومی جامعه است.

وی گفت: لازمه ارائه خدمات بیشتر از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا به مردم منطقه تسلط کامل اعضای شورا به قوانین مندرج در قانون شوراهای اسلامی ،تعامل کامل با دستگاه‌های اجرایی ، پرهیز از اختلاف نظر در اداره امور ، هم‌سویی با شهردار منتخب شورا و پرهیز از طرح تصویب پیشنهادات مغایر با قوانین جاری کشور در جلسات شوراها است.

او همچنین با اشاره به اینکه کاهش بار مسئولیتی دولت از جمله اهداف تشکیل شوراهای اسلامی در کشور است، افزود: انتظار از شوراهای اسلامی تلاش برای استفاده از خرد جمعی برای اداره امور ،افزایش سطح مشارکت عمومی ، جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت افزایش منابع درآمدی محلی همراه با ارتقای خدمات ارائه شده و توزیع متوازن خدمات شهری در جوامع شهری و روستایی می‌باشد.

شهردار خلخال نیز در این نشست با بیان اینکه با وجود همه محدودیت‌های مالی و اعتباری هیچ مشکلی در پرداخت حقوق ، مزایا و حق بیمه کارگران شهرداری وجود ندارد، اظهار داشت: پیگیری اهداف مشترک شورا و شهردار منجر به پیشرفت کارها شده و فرافکنی و اختلاف نظر اعضای شورا با همدیگر و یا با شهردار موجب عقیم ماندن کارهای عمرانی شده و این مشکل دامن‌گیر جامعه شهری خواهد شد.

فاطمه جوادی اظهار داشت: از سال گذشته پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در مناطق مختلف خلخال و با صرف اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده و ۱۵۰ کوچه و خیابان زیرپوشش آسفالت قرار گرفته است.

شهردار خلخال گفت: ساماندهی سه هکتار از بافت قدیمی و فرسوده خلخال از جمله محله قلعه‌باشی در مرکز شهر مطالعه و با توجه به تخصیص هفت میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی پایدار شهری کشور به این امر ، اجرای این پروژه در اولویت کاری شهرداری برای اجرا قرار دارد. 

علی پیرمون ، شهردار هشجین هم نگاه عدالت‌محور در توزیع اعتبارات شهرداری‌های استان را راهی برای کمک به شهرداری‌های کوچک دانست و اظهار کرد: از مجموع ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌های استان اردبیل ۱۲۰ میلیارد به شهرداری مرکز استان اختصاص یافته که این مغایر با توزیع عادلانه اعتبار بر اساس جمعیت و محرومیت مناطق است.

افشین حداد ، عضو شورای اسلامی  شهر کلور نیز با قدردانی از تلاش شهردار این شهر گفت: شهردار کلور بدلیل فراهم نشدن امکان اسکان در این شهر دیروز از شغل خود استعفا کرد و این مورد مورد موافقت اعضای شورای اسلامی قرار گرفت.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.