محبوبه ابراهیم خانی روز چهارشنبه در جلسه ساماندهی کوتاه‌قامتان استان اردبیل افزود: کوتاه قامت بودن مانعی برای حضور و استفاده از حقوق اجتماعی نیست،  کوتاه‌قامتان ظرفیت ها و استعدادهای ممتازی دارند که باید شناسایی و مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

وی از وجود ۱۵ هزار کوتاه‌قامت در کشور خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد عضو انجمن کوتاه‌قامتان هستند.

او اضافه کرد: این انجمن از ۱۰سال گذشته در کشور راه اندازی شده و با مشارکت خیرین و فعالیت‌های خودجوش اعضای این انجمن توانسته ایم در سطح کشور از حقوق کوتاه@قامتان حمایت کنیم.

ابراهیم خانی تلاش برای ایجاد اشتغال به این قشر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار لازم است مسئولان و خیرین حمایت‌های لازم را از این قشر داشته باشند.

شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز ای ایجاد انجمن کوتاه قامتان استان با هدف توانمندسازی و پیگیری مطالبات و حقوق شهروندی این قشر خبر داد و افزود: کوتاه قامتان استان باید از امکانات و تسهیلات برخوردار شوند و لازم است افراد خیر در این امر مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از کوتاه‌قامتان مکانی با همکاری شهرداری و سازمان ورزش و جوانان به عنوان مرکز حضور این قشر در اختیار انجمن کوتاه قامتان قرار می‌گیرد.

شفیعی گفت: ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی ، حقوق شهروندی، زیست محیطی وهنری فعالیت می‌کنند که می‌توانند در راستای تحقق خواسته‌های کوتاه‌قامتان مشارکت کنند.

او با بیان اینکه ۸۵ کوتاه‌قامت در استان اردبیل وجود دارد،خواستار توجه مسئولان دستگاه‌های مربوطه به رفع مشکلات این قشر شد.

۳۰۰۶/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.