به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نادر فلاحی در اولین جلسه ستاد ساماندهی خدمات سفر استان اردبیل برای نوروز سال 1398 گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اردبیل در قالب کمیته های حمل و نقل – امداد و نجات – انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری - هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها - اسکان و رفاه – نظارت و تنظیم بازار - ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات - خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، برنامه ریزی و آمار – اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی فعالیت خواهد کرد.
وی بیان کرد: فعالیت این ستاد با دو هدف جلب رضایت گردشگران و ماندگاری مسافران تا آخر تعطیلات نوروزی در نیمه فروردین ماه ادامه خواهد یافت و هماهنگی لازم برای ارائه خدمات بهتر از طریق جلسات کمیته ها انجام خواهد شد.
فلاحی تاکید کرد: برای هر کدام از دستگاه های مسئول در مرکز استان و در شهرستان ها تکالیفی در قالب کمیته های این ستاد تعیین شده که ستاد به ریاست استاندار و به دبیری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به فعالیت خواهد پرداخت.
وی همچنین گفت: بخش گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه استان تعیین شده و به همین علت برای استفاده از ظرفیت های این بخش و معرفی قابلیت ها و جاذبه های استان گام های مهمی برداشته شده است.
وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ایجاد نمایشگاه دائمی معرفی قابلیت ها و جاذبه های استان در مجموعه تاریخی و پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اقدام ویژه ای را شروع کرده که هدف نهایی آن جلب رضایت گردشگران و نیز افزایش ماندگاری آنها در استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: با توجه به این که بیشتر تصادفات جاده ای در 30 کیلومتری منتهی به شهرها اتفاق می افتد، با هماهنگی دستگاه های مرتبط قرار است در نزدیکی شهرهای استان و در فاصله تقریبی 30 کیلومتری، توقفگاه های مسافری ایجاد شده و خدمات رایگان به مسافران جاده ای ارائه شود.
استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر تنظیف و پاکسازی محیط و مسیرهای جاده ای منتهی به شهرهای استان گفت: همه ما باید سعی کنیم که میزبان خوبی برای گردشگران استان باشیم و مسافران نوروزی استان را با خاطره خوش ترک کنند.
اکبر بهنامجو با اشاره به معرفی مناسب جاذبه های استان اردبیل در حوزه گردشگری از طریق برگزاری جشنواره زمستان بیدار افزود: هدف ما این است که از سال آینده با حضور گردشگران و از طریق برگزاری جشنواره ها و برنامه های ویژه زمستان، بیش از 50 درصد ظرفیت هتل های در فصل زمستان پر شود.
وی بیان کرد: نظافت محیطی باید مد نظر همه فرمانداران و شهرداران استان باشد و همه اعضای 70 نفره گارگروه گردشگری استان خود را در این زمینه مسئول بدانند و مردم هم مطالبه گر بوده و خود نیز رعایت کنند.
استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت تنظیف و زیباسازی محیط شهری و مراکز گردشگری استان در ایام نوروز اضافه کرد: برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران لازم است که به صورت شبانه روزی و همه روزه وضعیت خدمات دهی به گردشگران نوروزی از سوی دستگاه های مسئول به ستاد تسهیلات سفر استان گزارش شود.
وی بر لزوم انجام اقدامات و نظارت برای کاهش تصادفات جاده ای از سوی مردم و نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی و ضرورت فرهنگسازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، باید خدمات دهندگان به گردشگران و اصناف استان نیز نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی حساسیت بیشتری داشته باشند و آموزش های لازم در این زمینه ارائه شود.
وی تاکید کرد: دستگاه های مسئول در این زمینه باید از طریق بازرسی و سرکشی منظم در جهت جلب رضایت مندی گردشگران تلاش کنند.
سرهنگ حجت فتاحی فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ایمنی سفر اولویت اصلی ماست و امسال نیز همانند سال گذشته حساسیت ویژه ای در ایجاد امنیت سفر در جاده های استان خواهیم داشت.
وی با بیان این که از سال 93 تاکنون استان اردبیل در ایام نوروز در زمنیه بروز تصادفات جاده ای، فرایند کاهشی را داشته، اضافه کرد: سال گذشته به علت نظارت دقیق و حساسیت در ایجاد شرایط سفر ایمن، استان اردبیل در ایام نوروز رتبه نخست کشوری را در کاهش تصادفات جاده ای کسب کرد و امسال هم تلاش خواهیم کرد که شرایط مطلوبی ایجاد شود.
وی اظهار کرد: در سال جاری نیز در نزدیکی 10 نقطه پرحادثه شناسایی شده استان، استراحتگاه هایی برای مسافران نوروزی ایجاد می شود تا از بروز تصادف جلوگیری شود.
او بر ارتقای سطح ایمنی فیزیکی جاده ها از طریق نصب گاردریل، خط کشی و اصلاح هندسی برخی نقاط و نیز تعیین گشت های سیار پلیس راه تاکید کرد و گفت: باید همه دستگاه ها آمادگی لازم را برای مدیریت وضعیت بارش برف و باران در ایام نوروز داشته باشند.
جعفر بذری مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به آماده سازی 120 هتل در این استان برای اسکان مسافران نوروزی گفت: این مراکز اقامتی با 30 درصد تخفیف آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی شده است.
دکتر قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز از آماده سازی مراکز درمانی و اورژانس برای ارائه خدمات مورد نیاز مسافران در ایام نوروز خبر داد و گفت: 24 مرکز درمانی در شهرستان های استان از روز 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه به صورت ویژه و در قالب ستاد نوروزی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.
وی از برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی از طریق ساماندهی 110 نفر نیروی بهداشتی و درمانی در استان اردبیل ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: علاوه بر این، بازدید از مراکز توزیع غذا و ارائه خدمات پذیرایی و داروخانه ها نیز به شکل منظم انجام خواهد شد.
احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز از آماده سازی 120 مدرسه در استان با یکهزار و 200 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی فرهنگی خبر داد.
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر 32 واحد هتل با بیش از 2 هزار و 600 تخت، 87 واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و 400 تخت، 98 واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و 600 تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با 40 تخت، 2 واحد مجتمع گردشگری با 150 تخت و 2 واحد اقامتگاه بوم گردی با 50 تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.
تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود 6 میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.
/6016/1905
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.