به گزارش ایرنا ، نادر سقا روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: همزمان با 12 بهمن لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور سرود 'خمینی ای امام' توسط فعالان کانون های مساجد استان اردبیل در مصلاهای استان همخوانی می شود.
وی با بیان اینکه این ویژه برنامه به صورت ملی و با مشارکت بیش از 40 هزار نفر از فعالان کانون های مساجد در سراسر کشور به صورت همزمان اجرا خواهد شد، افزود: در استان اردبیل نیز بیش از هزار نفر در این ویژه برنامه مشارکت فعال داشته و با پوشیدن لباس و کلاه متحد الشکل و در دست داشتن پرچم ایران برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در این ویژه برنامه 24 گروه سرود از کانون های مساجد استان اردبیل حضور فعال دارند.
او بیان کرد: همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه قرآنی با عنوان '40 شب ، 40 مسجد' در دهه مبارک فجر در کانون های مساجد منتخب استان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: مرحله استانی مسابقات قرآنی و آیین اختتامیه 'مدهامتان' روزهای پنجشنبه و جمعه 18 و 19 بهمن ماه در مسجد محمدیه با شرکت هزار و 50 نفر از برادران و خواهران در 2 مقطع بالای 16 سال در رشته های قرائت و حفظ قرآن و زیر 16 سال در رشته های قرائت ترتیل، قرائت نماز و اذان، حفظ کل، حفظ جزء 30، قرائت تقلیدی و نقاشی برگزار می شود.
او با اشاره به استقبال چشمگیر علاقه مندان از سراسر استان در مسابقات قرآنی 'مدهامتان' در سال جاری ادامه داد: نفرات برتر در هر رشته به مسابقات کشوری که اردیبهشت ماه سال آینده در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.
سقا گفت: تلاش می شود در مسابقات سال آینده مدهامتان رشته خوشنویسی نیز گنجانده شود چرا که کتابت قرآن کریم به هنر خوشنویسی برتری خاصی بخشیده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل افزود: این کانون در طول سال هزاران برنامه متنوع برای نوجوانان و جوانان در مناسبت های مختلف برگزار می کند.
وی از وجود 2 هزار و 100 مسجد در استان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون در 530 مسجد کانون فرهنگی ، هنری تشکیل شده و فعالیت می کند که 60 در صد آنها در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری قرار دارد.
وی بیان کرد: تلاش می شود طبق قانون برنامه ششم توسعه تعداد کانون های مساجد فعال در استان به بیش از هزار کانون افزایش یابد.
وی از شناسایی سه هزار و 200 نفر استعداد برتر از اعضا و فعالان کانون های مساجد استان خبر داد و اضافه کرد: این استعدادهای برتر در حوزه های کار آفرینی، فرهنگی، ورزشی، هنری، گردشگری و کشاورزی می باشد.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.