به گزارش ایرنا از جهاد کشاورزی اردبیل ، بهبود علیزاده روز چهارشنبه افزود: در یک سال گذشته حدود پنج برابر به میزان ظرفیت تولید واحدهای پرورش گل رز هلندی افزوده شد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 40 نفر در این واحدها به صورت مستقیم مشغول بکار هستند و 80 نفر نیز به صورت غیرمستقیم از این مراکز تولید امرار معاش می کنند.
وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی خلخال از تمام جوانان تحصیل کرده جویای کار در راه اندازی و گسترش این واحدها حمایت می کند و با در اختیار قراردادن تسهیلات با بهره بانکی پایین و مشاوره های کارشناسی در تمامی مراحل اجرای طرح سعی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی و تولید ثروت دارد.
او از متقاضیان خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و یا مراکز خدمات تابعه آن درخواست کتبی خود را ارائه و با تشکیل پرونده گام های اولیه در اجرای این پروژه ها را آغاز کنند.
علیزاده بیان کرد: در حال حاضر 15 هزار متر مربع فضای گلخانه ای برای پرورش گل رز هلندی فعال است و در آینده ای نزدیک به دلیل موفقیت آمیز بودن این واحدها در تولید و عرضه محصولات خود شاهد افزایش چشمگیری در تولید و گسترش اینگونه واحدها در شهرستان خواهیم بود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، شرایط مساعد آب و هوایی ، عدم وزش بادهای شدید و بالا بودن مجموع ضریب حرارت سالانه در بسیاری از مناطق مستعد خلخال موجب رونق تولید در بخش تولید گل شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.