اکبر بهنامجو روز جمعه در دیدار با جمعی از مردم و عشایر بخش قشلاق دشت بیله سوار افزود: 27 هزار هکتار از اراضی طرح پایاب سد خداآفرین در شهرستان بیله سوار مغان قرار دارد که با بهره برداری از این طرح این شهرستان شاهد توسعه و رونق اقتصادی خواهد بود.
وی بیان کرد: امسال همچنین پنج هزار هکتار از اراضی مرتعی طرح پایاب سد خداآفرین با تجهیز به سامانه آبیاری نوین به تعاونی های عشایری و روستایی واگذار و زیر کشت رفته است.
او با اشاره به برنامه هیا دولت برای توسعه صنایع تبدیلی در منطقه گفت: اضافه کرد: 2 واحد صنایع تبدیلی، تکمیلی در جعفرآباد مرکز بخش قشلاق دشت ویک واحد تولیدی پوشاک نیز در شهرستان بیله سوار راه اندازی خواهد شد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه اغلب مناطق استان بویژه در شمال با کمبود جاده های استاندارد برخوردارند گفت: در اجرای و بهسازی راهها با وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید زیرساختهای لازم را فراهم کنیم و بر این اساس برنامه ریزی شده تا در جریان سفر رئیس جمهوری در اوایل سال آینده جزو مصوبات باشد.
بهنامجو همچنین با اشاره به مطالعه طرح راه آهن اردبیل به پارس آباد گفت: این خط آهن از بیله سوار مغان عبور خواهد کرد و نقش موثری در توسعه اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد.
استاندار اردبیل همچنین در بازدید از شرکت کشت و صنعت پارس در جمع عشایر منطقه اظهار داشت:از هفت ماه پیش از طریق معاونت امور عمرانی استانداری نسبت به تهیه نقشه های کاداستر اراضی مورد اختلاف بین عشایر و این شرکت اقدام شده و موارد اختلافی را با رعایت حقوق قانونی و عرفی ظرف مدت 6 ماه تا یک سال حل خواهیم کرد.
بهنامجو اضافه کرد: کمیته ویژه ای با حضور نمایندگان عشایر و شرکت کشت و صنعت پارس تشکیل و مسایل و مشکلات موجود بررسی و تیمی برای رفع آن تشکیل خواهد شد.
وی تاکید کرد که اراده دولت بر حل و فصل مشکلات عشایر منطقه است.
به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل در جریان سفر به بخش قشلاق دشت از شرکت کشت و صنعت پارس ، طرح پایاب خداآفرین ، مرکز نگهداری شتر دو کوهانه بازدید و در نماز جمعه شهر جعفر آباد شرکت کرد.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.