به گزارش ایرنا ،ر ضا عبداللهی روز چهارشنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی خلخال افزود: از 50 هزار و 200 بیمه شده این صندوق که بیشتر آنها سرپرست خانوار هستند،2 هزار و 350 نفر حقوق و مستمری ماهانه از صندوق دریافت می کنند.
وی شرط دریافت حقوق ماهانه از صندوق بیمه روستایی و عشایری را داشتن 65 سال با 15 سال پرداخت بیمه ذکر کرد و گفت: 2 برابر از حق بیمه بیمه شدگان اختیاری این صندوق از طریق دولت تامین و پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: افرادی که تمایل به بیمه شدن در این صندوق را دارند، می توانند در هشت سطح درآمدی اقدام به بیمه کرده و متناسب با سطح درآمدی خود پس از بازنشستگی حقوق مستمری ماهانه از صندوق دریافت کنند.
او افزود: افرادی که قبلا اقدام به پرداخت حق بیمه به صندوق کرده و بدلایلی در پرداخت حق بیمه آنها چند سال فاصله افتاده، می توانند نسبت به اتصال مجدد بیمه خود اقدام کنند.
عبداللهی با بیان اینکه دولت به عنوان کارفرما در صندوق بیمه روستایی و عشایری محسوب می شود، گفت: هدف دولت تلاش برای پوشش درصد بالایی از جمعیت و بهره مندی از حمایت های مالی در نظر گرفته شده است.
او همچنین افزود: بخش مرکزی خلخال به عنوان پایلوت ترویج فرهنگ بیمه روستایی و عشایری استان اردبیل انتخاب شده و انتظار از دهیاران تبلیغ صندوق بیمه روستایی و عشایری در بین کشاورزان و روستاییان برای مشارکت در اجرای طرح و بهره مندی از مزایای این صندوق از جمله دریافت حقوق بازنشستگی ، بیمه عمر و از کارافتادگی است.
به گفته وی ، 31 هزار و 50 نفر از سرپرستان خانوار در شهرستان خلخال زیرپوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری بوده و 49 نفر از این صندوق حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.