به گزارش ایرنا ، سیدوحید سیدخلیل اللهی روز شنبه در نشستی با فرماندار پارس آباد افزود: درآمد این سازمان در سال گذشته 530 میلیارد ریال بود و بیش از سه چهارم هزینه های بیمه سلامت وابسته به بودجه دولتی می باشد.
وی به مراجعه ماهانه 347 هزار نفر به مراکز درمانی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعان شهرستان پارس آباد در هر ماه بیش از 37 هزار و 700 نفر بوده که میانگین 200 نفر از آنها برای دریافت خدمات نیاز به بستری داشته اند.
خلیل اللهی با بیان اینکه بیمه روستایی ، بیمه همگانی و بیمه اقشار مختلف جز تعهد بیمه سلامت استان است از تامین 100 درصد هزینه های درمانی و دارویی 1334 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت به مبلغ هزار و 300 میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد.
او اظهار داشت: مجموعه اداره کل بیمه سلامت استان در کنار مدیریت هزینه ها و کاهش بار بودجه ای دولت تلاش می کند طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی زمینه را برای پرداخت مطالبات و ارائه خدمات مطلوب به مردم استان فراهم کند.
فرماندار پارس آباد مغان هم در این نشست گفت: این شهرستان با جمعیت بیش از 200 هزار نفری و مهاجر پذیر و قشر کارگری و آسیب پذیر سالانه بیش از 30 درصد نیازهای پروتئینی استان را با تولید یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی فرآهم می کند.
علی علایی افزود: در حوزه بهداشت و درمان به بیش از 400 هزار نفر جمعیت از منطقه و حتی مردم شهرستان های استان های همجوار ارائه خدمت می شود.
او گفت: این شهرستان در شرایط خاصی از لحاظ بعد مسافت و مرزی واقع شده و نیازمند توجه و برنامه ریزی ویژه استانی در حوزه بهداشت و درمان است و امیدواریم با مساعدت مجموعه بیمه سلامت استان این مشکلات مرتفع شود.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.