به گزارش ایرنا ، بهروز خلیلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اشتغال جهاد کشاورزی افزود: خط اعتباری مستقلی به مبلغ 170 میلیارد ریال تسهیلات با بهره بانکی چهار درصد برای مشاغل خانگی بخش کشاورزی در نظر گرفته شده و متقاضیانی که طرح های آنها مراحل قانونی را طی کرده باشند و توجیه اقتصادی داشته و باعث ایجاد اشتغال شوند، می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند .
وی گفت: سه طرح مهم با اشتغالزایی بالا در دست اقدام است که شامل کارخانه روغن کشی گیاهی با اشغال زایی 104 نفر ، طرح فراملی سپیدان دام گستر که فی مابین کشور ایران و فرانسه به صورت پایلوت اجرا خواهد شد و طرح تولید کنسانتره میوه و پوره میوه که با راه اندازی این واحدها شاهد افزایش اشتغال و تولید قابل ملاحظه ای در استان خواهیم بود.
خلیلی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای سه هزار و 260 نفر در بخش های مختلف دام ، طیور ، دامپروری و صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه نظارت جهاد کشاورزی استان اشتغال ایجاد شده است.
او اظهار داشت: تعهدی که تا پایان سال جاری بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان گذاشته شده اشتغال زایی برای هشت هزار و 700 نفر می باشد.
وی افزود: از تمامی توان و ظرفیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در ایجاد اشتغال استفاده می شود ، این سازمان متولی توانمند سازی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است و ساماندهی فارغ التحصیلان در بخش تولیدی می تواند باعث ایجاد اشتغال شود.
رییس ستاد اشتغال استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: سرمایه گذارانی که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تولید دارند در داخل استان با مشکلی روبرو نیستند.
فرزاد عظیمی افزود: از کارآفرینانی که در کمترین زمان ممکن تسهیلات مورد نیاز را دریافت و واحد تولیدی خود را به مرحله بهره برداری برسانند بطور ویژه حمایت می شود.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.