به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان افزود: این سرانه در استان اردبیل 7.5 کیلوگرم و در برخی از شهرستان های دیگر کشور نیز به 8.5 کیلوگرم می رسد.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته سرانه آرد تخصیصی به این منطقه 12 کیلوگرم بوده که با اجرای طرح های مختلف بهینه سازی مصرف آرد و نان این میزان 50 درصد کاهش یافته ، گفت: میزان ضایعات نان نیز بصورت قابل توجهی کاهش یافته است.
او با انتقاد از کسر سهمیه آرد تخصیصی به این شهرستان توسط شرکت غله و بازرگانی استان اردبیل اظهار داشت: در حالی که مردم این منطقه کمترین سرانه آرد مصرفی استان را بخود اختصاص داده اند، کسر سهمیه تعدادی از نانوایان غیر قابل توجیه است.
ابراهیم کرامت ، رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال نیز در این جلسه از اجرای طرح یکسان سازی نرخ سنگک در این شهرستان خبر داد و گفت: نرخ این نوع نان در نانوایی ها با وزن چانه 450 گرمی 10 هزار ریال است.
وی با بیان اینکه نانوایان سنگک پز حق پخت نان 15 هزار ریالی را به بهانه درخواست مشتری ندارند، افزود: برای ایجاد رقابت در پخت نان سنگک و افزایش کیفیت آن یک واحد نانوایی سنگک پز در مرکز شهر راه اندازی می شود.
او اظهار داشت: از افرادی که متقاضی راه اندازی واحدهای سنگک پز انبوه با بکارگیری ماشین آلات مکانیزه جدید هستند، حمایت می شود.
کرامت افزود: در یک ماه گذشته بیش از 500 مورد بازرسی از نانوایی ها و انبارهای توزیع آرد و سبوس از طریق بازرسان صورت گرفته و نتیجه این کار تشکیل پرونده تخلف برای 9 واحد نانوایی به جرم گرانفروشی ، تعطیلی خودسرانه و جریمه نقدی 16 میلیون ریالی بود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.