پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

توسط یک هنرمند شیرازی انجام گرفت

معرق کاری وصیت نامه حضرت امام خمینی(س)

عباس طاهری هنرمند شیرازی متن وصیت نامه حضرت امام خمینی(س) را در سه جلد معرق کاری چوب به نگارش درآورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران، عباس طاهری هنرمند معرق کار جوان که اهل شهرستان خمین و ساکن شیراز است هنرمند شیرازی که وصیت نامه حضرت امام(س) را در سه جلد معرق کاری به نگارش درآورده است گفت: سیزده سال در هنر معرق کاری سابقه دارم و معرق کاری وصیت نامه حضرت امام خمینی(س) در قالب سه جلد، بزرگترین کاری است که تاکنون انجام داده ام. کارهای دیگری که داشته ام دعای مجیر و مناجات امیرالمومنین(ع) که هر دو در موزه امامزاده شاهچراغ شیراز و زیارت نامه حضرت رقیه و زیارت نامه حضرت امام رضا(ع) نیز در مرقد خودشان نگهداری می شوند.

این هنرمند شیرازی در رابطه با اثر هنری که برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) خلق کرده است ادامه داد: این اثر کل وصیت نامه حضرت امام خمینی(س) و برداشت هایی از قرآن کریم در سه جلد و 27 برگ پشت و رو است به همراه شناسنامه امام خمینی و صندوقچه ای که اثر در آن قرار می گیرد تماماً از چوب ساخته شده است. حدود 1836 بار کلمه "بسم الله الرحمن الرحیم" در این اثر به کار رفته و تمام کار خاتم کاری شده است. از چوب هایی نارنج، گردو، راش، چنار و ملچ در آن استفاده شده است.

وی در رابطه با نحوه کار افزود: به صورت گروهی با خانواده روی آن کار کردیم. این کار را به ابتکار خودم آغاز کردم چون کار باید تا مرحله ای پیش می رفت که ارزش هنری آن مشخص شود. بعد از چهار سال، تقریباً در میانه کار به خاطر گستردگی آن، کار از لحاظ مالی دچار مشکل شد و با موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) مکاتبه ای کردم که موسسه حمایت مختصری کرد تا به پایان رسید و در آخر نیز موسسه آن را خریداری کرد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه "نگار نور" که در صحن شاهچراغ برگزار شد مقام اول استان فارس را در رشته معرق کسب کردم و در نمایشگاه بین المللی استان فارس در زمینه قرآن کریم نیز شرکت داشته ام.

وی در رابطه با انگیزه اش برای خلق این اثر هنری افزود: اعتقاد خودم این است که این کار را خدا به پایان رساند وگرنه از توان من خارج بود. چون خودم هم اهل خمین هستم و سخنان امام را خوانده بودم علاقمند شدم وصیت نامه ایشان را در یک کار ابتکاری ارائه کنم. طراحی و ساخت آن بسیار سخت بود و من در ابتدا فکر نمی کردم کار تا این حد سنگین شود اما وقتی جلد یک به پایان رسید مشخص شد که کار بیش از محاسبه اولیه ام ادامه پیدا می کند به اعتقاد خودم خداوند برای این کار گولم زد! و خانوادگی برای اتمام آن کار کردیم تا بالاخره تمام شد که بزرگترین و بهترین اثری بوده است که تاکنون کار کرده ام.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.