به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در آیین گرامیداشت روز جهانی مسجد در ارومیه با تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید قربان افزود: توجه به نقش پراهمیت مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر این است که اگر این پایگاه توانمند وجود نداشت، نهضت‌های اسلامی، دینی، اجتماعی و مردمی شکل نمی‌گرفت یا در بدو امر منحرف و متزلزل می‌شد.
وی با بیان اینکه اداره کنندگان مساجد باید از اختلاف بپرهیزند، بیان کرد: اداره مساجد باید با دقت انجام شود و ناسازگاری، تصمیم گیری نادرست و مواردی از این قبیل در مساجد موجب فراری شدن مسلمانان از خانه خدا می شود.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: نباید برخی به دلیل پیروی از هوای نفس و منیت ها موجب بروز اختلاف در مسجد شوند و باید دست به دست هم داد تا الفت و انس و وحدت در مساجد بیشتر شود.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم بیان کرد: هیات های مذهبی برای اجرای برنامه های در شان و مناسب عزای حسینی از امروز برنامه ریزی کرده و علما و روحانیان هم در راستای افزایش و تقویت ایمان و معنویت مردم سخنرانی های خود را آماده کنند.
در این مراسم از برخی روحانیان مساجد و فرماندهان نمونه پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری تجلیل شد.
به گزارش ایرنا سه هزار و 742 مسجد در این استان وجود دارد؛ بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 31 مرداد بوده، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.
در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمانان جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.