هاشم لاجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با صادر شدن این تعداد پروانه کسب در مهاباد برای بیش از یکهزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی با اشاره به لزوم بازرسی و نظارت بر بازار بیان کرد: در یک ماه گذشته یکهزار و 140 مورد بازرسی از واحدهای صنفی مهاباد انجام شده که 69 پرونده تخلف در این خصوص تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده های تخلف 800 میلیون ریال است، ادامه داد: عمده صنف های متخلف در بخش خوراکی، لوازم یدکی و مکانیکی و صنف خدمات شامل تعمیر لوازم خانگی بوده است.
رییس اتاق اصناف مهاباد اضافه کرد: گران فروشی، درج نکردن قیمت و ارائه ندادن فاکتور فروش به ترتیب بیشترین موارد تخلف بوده است.
لاجانی با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از تولیدات و کالای داخلی گفت: براساس ابلاغیه اتاق اصناف کشور واحدهایی که فروش، تبلیغ و استفاده از کالای داخلی دارند، می توانند تا سقف 50 درصد در هزینه صدور پروانه تخفیف بگیرند که تاکنون حدود 30 واحد صنفی مهاباد از این مزایا استفاده کرده است.
وی افزود: به منظور جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی سه گروه 2 نفره به صورت 2 نوبته بازرسی و نظارت بر بازار را انجام می دهند.
وی از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه تخلف، گران فروشی و احتکار با شماره 124 یا شماره ثابت 42229974 تماس بگیرند و تخلفات را گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، 6 هزار و 800 واحد صنفی در مهاباد فعالیت می کنند؛ این شهرستان با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.