علی شرق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات فرهنگی از جمله مهمترین راه های ارتقای فرهنگ اهدای عضو در جامعه امروز است که در این راستا با همکاری رسانه ها کارهای خوبی انجام داده ایم و اختصاص قطعه ویژه در باغ رضوان نیز در همین راستاست.
وی اضافه کرد: طی سال گذشته 11 مورد اهدای عضو در آذربایجان غربی انجام شد در حالی که ظرفیت کامل این بخش به مراتب بیشتر بود.
وی بیان کرد: طی سال 1396 یک دوره آموزشی برای آشنایی بیشتر مردم به ویژه نخبگان با موضوع اهدای عضو برگزار و با استقبال بسیار زیادی مواجه شد.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی انجمن اهدای عضو ایرانیان در استان گفت: مددکاری و کمک به خانواده های اهداکننده عضو و آموزش تخصصی تیم های اهدای عضو در کنار فرهنگ سازی از اهداف تشکیل این انجمن است.
شرق با بیان اینکه با پیگیری ها و مکاتبات انجام شده نمایندگی انجمن به شعبه ارتقا یافته است، افزود: جذب حداکثری در اهدای عضو، بهره مندی از توان مردمی به عنوان سفیران سلامت و اهدای عضو، حمایت از بیماران پیوندی و خانواده های اهدای عضو و تدوین کمیته های اجرایی از برنامه های مهم این انجمن در سال جاری است.
به گزارش ایرنا، نخستین پیوند مرگ مغزی طی سال 1380 در ارومیه انجام شد و در این سالها دهها پیوند در آذربایجان غربی انجام شده و این روند با همراهی خانواده بیماران مرگ مغزی ادامه دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.