مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 6810 نفر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند.

رضا نقی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: در سال گذشته تعداد 6 هزارو 810 نفر کارگر در سطح استان ازمقرری بیمه بیکاری استفاده کرده اند که نسبت به مدت مشابه تغییری چندانی نداشته است.

مدیرکل تعاون کارو رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه ترویج فرهنگ ایمنی در کار باعث کاهش درصد زیادی از حوادث می شود تصریح کرد: بیشتر حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است که متاسفانه بیشتر این کارگران بیمه نشده و در صورت مشکل نمی توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

نقی زاده درخصوص اقداماتی که برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان صورت گرفته است خاطر نشان کرد: بازرسی های موردی و ادواری از سطح کارگاه ها، برنامه ریزی جهت آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و پیمانکاران در استان و اجرای دستور العمل آیین نامه ایمنی پیمانکاران از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی، استقرار مسئولین ایمنی در کارگاهها به استناد آیین نامه بکارگیری مسئول ایمنی ومستقر نمودن آنها در کارگاه ها و بیمه نمودن کارگران از دیگر اقدامات برای افزایش ایمنی کار و در صورت مشکل جبران حوادث ناشی از کار است.

نقی زاده با اشاره به اینکه جشنواره کار آفرینان با هدف ترویج خلاقیت ،نوآوری و توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد رقابت و همکاری میان فعالان عرصه های مختلف برگزار می شود اظهار کرد: در سال گذشته جشنواره تجلیل از کار آفرینان برتر با حضور250 کارآفرین برتر استانی برگزارشد و امسال نیز همانند سال گذشته برگزار خواهد شد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.