'شاخوان اسماعیل جعفر' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم مهربان و میهمان نواز ایران تاریخ و فرهنگ غنی و آثار باستانی بی نظیر دارند و این عوامل انگیزه گردشگران خارجی برای سفر به ایران را افزایش داده است.
وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی ملت ایران و عراق، گفت: تاکنون 6 بار به ایران سفر کردم و این بار نیز همراه با سه عضو خانواده ام در مهاباد هستم.
اسماعیل جعفر با اشاره به اینکه در این سفرها از شهرهای ارومیه، مهاباد، نقده، پیرانشهر و تهران دیدن کرده است، افزود: جاذبه های برج میلاد تهران، غار سهولان و سد مهاباد و تپه های باستانی حسنلوی نقده به یاد ماندنی است.
این معلم اهل سنت و ساکن اربیل، بیان کرد: این بار نیز برای سیاحت و درمان همسرم به ایران آمدم و بیش از 10 روز در تهران و مهاباد خواهم ماند.
اسماعیل جعفر ادامه داد: جاذبه های گردشگری و ظرفیت توریسم سلامت در ایران چشمگیر بوده و در واقع پیشرفت های پزشکی در این کشور قابل توجه است.
وی افزود: امکان سفر با وسایل نقلیه مختلف در ایران، هزینه مناسب سفر و اقامت، وجود مکان های مختلف طبیعی، تاریخی و گردشگری و مردمان فهیم و میهمان دوست این کشور انگیزه مناسبی برای سفر به این کشور را فراهم می کند.
وی ادامه داد: ایران با برخورداری از پزشکان حاذق، جزو کشورهای دارای ظرفیت گردشگری سلامت به شمار می رود و بیماران فراوانی از کشورهای همسایه برای معالجه به این کشور سفر می کنند.
به گزارش ایرنا گردشگری سلامت ظرفیت قابل توجهی در ایران دارد و رونق روزافزون آن نیازمند عزم ملی در سطوح کلان سیاستگذاری است.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.