مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: متاسفانه بی سوادی دختران و زنان روستایی و عشایری امروز یکی از چالشهای مهم در توسعه کشورمان است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، شهلا تاجفر با حضور در جلسه طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی و عشایری با که باحضور مربیان سوادآموزی استان و مسئولین اداری شهرستان در محل کانون شهید رجایی سلماس برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل زنان در رشد و توسعه جامعه گفت: یکی از مهم ترین وظایف زنان طبق ماموریتی که خداوند در سرشت آنها نهاده است، همان نقش تعلیم و تربیت و پرورش است و جامعه به این قشر از زنان نیاز بیشتری دارد ؛ چراکه جامعه سالم ، نیازمند داشتن خانواده سالم است و سلامت و سعادت این خانواده در موفقیت زنان نهفته است.

  تاجفر افزود: مادران باید از بینش و تفکر سالم فرهنگی و علمی برخوردار باشند و همان چیزی که به صراحت به آن اشاره شد ولی متاسفانه بی سوادی دختران و زنان روستایی و عشایری امروز یکی از چالشهای مهم توسعه کشورمان است و رشد و توسعه پیشرفت کشورمان در گرو همان بحث سواد زنان و مادران است .

وی با بیان اینکه زنان شمع سوزان محفل خانواده اند، اظهار کرد : همه ما امروز بر این باوریم جامعه ای که زنان آن از رشد فکری و سواد محروم باشند، مسلماً جامعه رشد یافته ای نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم ارزشهای دینی ، ملی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه به نسل های بعد منتقل شود، باید به تبیین نقش مادران و زنان در این زمینه بپردازیم.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربب تاکید کرد: آموزش سواد و توانمند سازی رسالت بسیار مهمی است که همه ما باید به این امر بپردازیم که این امر لبیک و تدبیر عمومی نیاز دارد و از هر منظر که به آینده ی جامعه نگاه کنیم جایگاه این رسالت روشن تر است چراکه جانشین دیگری برای بحث سواد نداریم و هیچ چیزی جای آن را نمی تواند بگیرد و صدمات ، ضررها و آسیبهایی که در اثر این نواقص بوجود می آید با هیچ پولی نمی توان جبران کرد.

وی خطاب به معلمین تصریح کرد : ما نیازمند سوادی هستیم که بتوان با کودک ارتباط برقرار کند و زندگی زنان را بهبود بخشد و مشکلاتشان را حل نماید و این انتظارات در مراکز آموزشی یادگیری محلی توسط شما عزیزان فراهم خواهد شد و می توان گفت با تقویت مراکز محلی با رویکرد توانمند سازی شاهد بهبود این ارتباطات خواهیم شد . 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.