سعید جفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت بهره برداری از این گلخانه ها در کاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید، افزود: در طول 2 دهه گذشته بیش از 160 میلیارد ریال برای 10 سایت گلخانه ای در استان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه پیشرفت های فیزیکی این گلخانه ها از 30 تا 70 درصد می باشد، گفت: برخی از سایت گلخانه ها در استان از جمله مهاباد و خلیفه لوی نقده بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
جفایی بیان کرد: بخش هایی از این سایت های گلخانه به بهره برداری رسیده است و در زمان حاضر بیش از 10 نفر به طور مستقیم در این 2 سایت مشغول به کار هستند.
وی اضافه کرد: شهرک کشاورزی درشک سلماس نیز با 14 میلیارد ریال از محل منابع ملی در حال تکمیل است و به زودی به بهره برداری می رسد.
جفایی بیان کرد: جهاد کشاورزی سعی می کند سرمایه گذاران علاقه مندو متخصص را که بسیار اندک هستند، جذب و همزمان با کمک گرفتن از سازمان مدیریت این شهرک ها را به رونق مورد انتظار برساند.
به گزارش ایرنا در این استان 18 مجتمع کشاورزی با پیشرفت فزیکی متفاوت در حال احداث بوده و که شامل 10 مجتمع های گلخانه ای، 6 مجتمع شیلاتی و 2 مجتمع های دامپروری است.
شهرک گلخانه ای سریل آباد بوکان، درشک سلماس، خانشان ارومیه، میاندوآب، دریاس مهاباد، مهلذان خوی و شهرک شیلاتی آغ چای جزو سایت های گلخانه ای آذربایجان غربی است.
از 122 شهرک گلخانه ای کشور 10 سایت که هشت درصد شهرک های کشور به شمار می رود، متعلق به آذربایجان غربی است.
مساحت کل سایت های گلخانه ای کشور 2 هزار و 729 هکتار است که 427 هکتار آن در این استان قرار دارد.
اشتغال مستقیم ایجاد شده در کشور افزون بر 15 هزار نفر در این شهرک ها بوده و این میزان در آذربایجان غربی در صورت اتمام زیرساخت ها و واگذاری به سرمایه گذار به 2 هزار و 809 نفر خواهد رسید.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.