فاطمه مقدم تبریزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موفقیت های طرح تحول نظام سلامت، افزود: 27 درصد مردم خوی از برکات این طرح در بخش بستری و 72 درصد مردم در بخش سرپایی استفاده کرده اند.
وی درباره پیشرفت هتلینگ و نوسازی بخش های بستری در طول انجام این طرح نیز بیان کرد: یکی از دغدغه های مهم مراکز درمانی این شهرستان، فقدان دستگاه های سی تی اسکن مجهز و MRI پیشرفته بود، که این دستگاه های مجهز تحویل بخش درمان خوی داده شده است و مردم از مزایای آنها بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: تجهیز 30 باب خانه بهداشت، 15 باب مرکز خدمات جامع سلامت، 11 باب محل اسکان پزشکان، 6 باب پایگاه سلامت و تجهیز پنج باب مرکز خدمات جامع سلامت به خدمات دندانپزشکی، احداث 29 باب خانه بهداشت، چهار باب مرکز خدمات جامع سلامت و سه باب پایگاه سلامت شهری از جمله اقدام های انجام شده در بخش بهداشت به شمار می رود.
رئیس دانشکده بهداشت و درمان خوی به هفته سلامت نیز اشاره کرد و گفت: شعار این هفته در سال جاری 'پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا' است و مفهوم شعار امسال در برگیرنده اجتماعی شدن نظام سلامت و شناخت، سازماندهی، توانمندسازی و بکار گیری منابع انسانی، مالی و فیزیکی خارج از بخش سلامت، در کنار منابع داخل این بخش، در جهت اصلاح مدیریت نظام سلامت به منظور تامین و ارتقای سلامت فرد، خانواده و جامعه است.
مقدم ادامه داد: ضرورت اجتماعی شدن سلامت این است که مردم با سبک زندگی درست، آشنا شده و این امر راهکاری برای کاهش هدررفت بخش قابل توجهی از منابع مالی و هزینه های درمانی است.
به گزارش ایرنا طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال 1393 به اهتمام دولت تدبیر و امید در کشور اجرا شده که کاهش پرداختی مردم به مراکز درمانی به کمتر از 10 درصد، بهبود هتلینگ بیمارستانی و افزایش جمعیت تحت پوشش خدمات درمانی به ویژه در مراکز کم برخوردار و حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی از جمله نتایج آن است.
پیش از این آذربایجان غربی جزو استان های محروم در حوزه بهداشت و درمان بود و در رده های آخر جدول شاخص های سلامت قرار داشت.
7133/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.