به گزارش یرنا، این بارش ها که بیش از سه ساعت به طول انجامیده و همچنان ادامه دارد، به گفته بسیاری از شهروندان در نوع خود بی نظیر است.
برخی از مردم ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز خرسندی از این باران بهاری گفتند: شکر این نعمت الهی که از یک سو موجب بهبود وضعیت هوای شهر ارومیه و از سوی دیگر موجب افزایش ذخایر آبی منطقه شد را نمی توان به جا آورد.
اکبر مظاهری در گفت و گو کوتاهی که زیر باران بهاری انجام شد، به خبرنگار ایرنا گفت: هوای ناسالم بعد از ظهر امروز شهروندان را کلافه کرده بود و بدون شک همه از بارش این باران بهشتی خوشحال هستند.
وی اضافه کرد: افزایش آب دریاچه ارومیه، بهبود وضعیت آب های زیرزمینی و سطحی، از بین بردن گرد و غبار و خوشحالی کشاورزان از جمله نتایج این بارش بهاری است.
جواد صبح خیز، شهروند تهرانی نیز که مسافر شهر ارومیه است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم ارومیه باید قدر این باران بهاری را بدانند زیرا این باران در بسیاری از مناطق کشور دیده نمی شود.
البته این بارش باران مشکلاتی را نیز برای شهروندان به وجود آورد و موجب شد تا درب بسیاری از فاضلاب های موجود در سطح خیابان ها نیز گشوده شده و حتی برخی از کانال ها و نهرهای موجود در سطح شهر ارومیه نیز سرریز شود.
شدت این بارندگی و آبگرفتگی به حدی است که در برخی از میدان ها و زیرگذرها خودروها قادر به حرکت نیستند و عابران نیز به علت همراه نداشتن تجهیزات مناسب در عبور از میدان ها و خیابان ها دچار مشکل شده اند.
به گفته کارشناسان این بارش تا سه روز آینده نیز در سطح شهر ارومیه و برخی شهرهای دیگر آذربایجان غربی ادامه می یابد.
در کنار بارش باران ارومیه، از برخی نقاط آذربایجان غربی از جمله بخش مرکزی و آواجیق چالدران بارش برف گزارش شده است.
همچنین برخی گزارش ها از بارش برف در گردنه قوشچی و مه شدید در این گردنه حکایت دارد.
به گزارش ایرنا به نقل از معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ارومیه، هوای این شهر پیش از این بارش ها به علت افزایش آلاینده ها و گرد و غبار ناسالم بود.
به گفته سعید موسوی بعد از ظهر امروز غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون بیشتر از 2.5 برابر استاندارد و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بیش از 2 برابر حد مجاز بود.
آذربایجان غربی استانی با بارش های بیش از 300 میلی متر در سال است و اغلب بارندگی های این استان از فصل پاییز تا پایان بهار رخ می دهد؛ میزان بارش های بهاری امسال هنوز به میزان سال گذشته نرسیده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.