امام جمعه ماکو بر لزوم حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت السلام ایوب رنجبری در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو، بر لزوم افزایش کیفیت اجناس ایرانی و تقویت آن اشاره کرد و خطاب به مردم گفت: مردم نیز در راستای خرید کالای ایرانی باید با تعصب رفتار کرده و از کارخانجات و واحدهای تولیدی ایرانی نهایت حمایت را داشته باشند. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در مورد شعار سال ۹۷ مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اضافه کرد: تولید کالای ایرانی ابتدا باید در راستای سیراب کردن نیازداخل کشور باشد و بعد ها در جهت صادرات این محصولات تولید داخل نیز باید برنامه ریزی کنیم.
امام جمعه شهرستان ماکو نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در این برهه بسیار چشمگیر عنوان نمود و خاطرنشان ساخت: در این حال که رسانه‌ها در تبلیغ و اطلاع رسانی کالای ایرانی تلاش می‌ کنند، زمینه نیز برای بسته شدن درهای واردات این محصول فراهم می شود.
حجت الاسلام رنجبری هوش ایرانی را در تولیدات داخلی برتر از هوش جهانی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: طراحی موشک های بالستیک یکی از نمونه الگوی تفکر ایرانی است.
امام جمعه شهرستان ماکو در ادامه ضمن تقدیر از عوامل خدماتی و اجرایی سفرهای نوروزی در منطقه آزاد ماکو گفت: پلیس راه، هلال احمر، عوامل خدماتی، راهداری، نیروهای نظامی، انتظامی، خبرگزاری ها در راستای ایجاد فضای بهتر برای حضور مسافرین نوروزی واقعاً اقدامات شایسته ای انجام دادند که از این تریبون تشکر خود را از این عزیزان که مسافرین نوروزی را راضی نگه داشتند اعلام می کنم.
امام جمعه شهرستان ماکو در بخشی دیگر از خطبه های نماز،الگو قرار دادن ویژگی‌های امام علی بن ابی طالب علیه السلام را لازم و ضروری دانست که باید به ان توجه کرد.
وی در ادامه اعتکاف "ایام البیض" را یکی از رویش های انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: اعتکاف آسان ترین راه برای جدایی از بیهودگی های دنیوی وزمینه ساز برای خودسازی است.
حجت الاسلام رنجبری برلزوم حفظ طبیعت و منابع طبیعی در تمامی روزها مخصوصا روز طبیعت "سیزده فروردین ماه" تاکید کرد و گفت: نباید تفریحات و شادی هایمان در این روز با گناه توام باشد 
وی اضافه کرد: حفظ مَحرم و نامحرم و دوری از اسراف نیز در این روز باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.