معروف خلیلی روز چهارشنبه در سمینار گرامیداشت هفته منابع طبیعی در دانشگاه پیام نور مهاباد، افزود: بازای 13 هزار نفر دانشجو پنج هکتار فضای سبز در دانشگاه پیام نور مهاباد وجود دارد.
وی افزود: حفظ منابع طبیعی بعنوان مهمترین سرمایه های ملی هر کشور باید در جامعه فرهنگ سازی شود.
خلیلی همچنین با بیان اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست در زندگی انسان، اظهار کرد: یک هکتار از پوشش گیاهی و جنگلی 68 تن غبار را ته نشین می کند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان مهاباد نیز در این سمینار گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی برای بازگویی آثار مخرب تخریب محیط زیست بر روی جامعه است.
مجید پاتو با تاکید بر آگاه سازی مردم نسبت به مسائل زیست محیطی افزود: حفظ و نگهداری منابع طبیعی یک مسئولیت اجتماعی است که با آگاه سازی، احساس مسئولت مردم نسبت به آن بیشتر می شود.
وی با اشاره به وجود ریزگردها در بسیاری از استان های کشور، گفت: وجود پوشش گیاهی در مراتع از برخورد مستقیم قطرات باران با خاک جلوگیری کرده و مانع از ریزشدن ذرات خاک می شود.
پاتو با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی 12 هزار اصله درخت در اراضی مهاباد کاشته می شود، اظهار کرد: مهم تر از کاشت نهال حفظ و نگهداری آن برای رسیدن به رشد نهایی است.
به گزارش ایرنا به مناسبت هفته منابع طبیعی چهار هکتار از زمین های سطح شهرستان به فضای سبز تبدیل می شود که با احتساب این مقدار سرانه فضای سبز شهرستان به 148 هکتار افزایش یافته و نزدیک به یک مترمربع برای هر نفر می رسد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.