سرپرست جمعیت هلال احمر سلماس از تلاش 10 ساعته امدادگران هلال احمر این شهرستان برای نجات جان فردی سقوط کرده از ارتفاع در نقطه صفر مرزی این شهرستان خبر داد .

مهدی رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، گفت: ساعت 10:55 دقیقه 12 بهمن در پی اعلام بخشداری کوهسار  و‌ ستاد مدیریت بحران سلماس مبنی بر سقوط فردی از ارتفاع و وارد آمدن آسیب های متعدد به وی در روستای مرزی حاجی جفان این شهرستان، نیروهای عملیاتی پایگاه امدادی هلال احمر این شهرستان به روستای مذکور اعزام شدند .

رضایی با اشاره به انتقال مصدوم توسط اهالی روستا به مرکز بهداشت روستای کوزه رش این شهرستان، افزود: باتوجه به مسدود بودن راه های ارتباطی این روستا به علت برف و کولاک شدید،‌با هماهنگی به عمل آمد با ستاد مدیریت بحران، اداره راه و مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان، ماشین آلات سنگین برف روبی برای بازگشایی جاده منتهی به این روستا به منطقه اعزام شدند .

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه ماشین آلات سنگین راهداری در منطقه حضور داشتند و‌ احتمال این میرفت که تا چندین ساعت راه دسترسی به مصدوم باز نشود، تیم تخصصی امداد و‌نجات در کوهستان هلال احمر سلماس طی فراخوانی به حال آماده باش در آمده و با تجهیزات کامل در ساعت 16 به محل حادثه اعزام شدند .

سرپرست جمعیت هلال احمر سلماس خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به غروب خورشید و تاریک شدن هوا و احتمال خطرات بیشتر، اعضای تیم امدادی تصمیم گرفتند مسیر 2 کیلومتری برفگیر شده منتهی به روستا را با همراهی نیروهای مردمی روستای کوزه رش و بخشداری کوهسار پیاده طی کنند تا مصدوم را به آمبولانس برسانند .

وی تصریح کرد: پس از حدود 2 ساعت پیاده روی، امدادگران هلال احمر به روستای کوزه رش رسیده و پس از انجام اقدامات اولیه بر روی این مصدوم ترومایی، با کمک اهالی روستا و استفاده از وانت سایپای مردم این روستا فرد مصدوم را به آمبولانس رساندند تا به بیمارستان منتقل شود .

رضایی تصریح کرد: نهایتا پس از تلاش 10 ساعته و فداکارانه 13 نجاتگر جمعیت هلال احمر سلماس و همکاری اهالی روستا، بخشداری کوهسار، ستاد مدیریت بحران شهرستان از جمله دامپزشکی سلماس، مرکز بهداشت روستای کوزه رش، عوامل راهداری و نیروهای هنگ مرزی و سپاه این مصدوم به بیمارستان خاتم الانبیای سلماس انتقال داده شد 

سرپرست جمعیت هلال احمر سلماس با تقدیر و تشکر از همه عوامل همکار در انجام موفقیت آمیز این عملیات امدادی خاطرنشان کرد: این ماموریت هفتمین عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نقاط مرزی سلماس  در 10 روز گذشته است که با موفقیت انجام رسید .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.