رئیس اداره ورزش و جوانان ارومیه گفت: رئوس برنامه‌های این اداره شامل ورزش باوری، قهرمان یاوری، جوان‌پذیری، علم و دانایی‌محوری و کرامت‌مداری است.

به گزارش ایلنا، سجاد بیرامی رئیس در نشست خبری در باره سیاست مدیریتی این اداره به خبرنگاران گفت: رئوس برنامه‌های این اداره شامل ورزش باوری،  قهرمان یاوری،  جوان‌پذیری،  علم و دانایی محوری و کرامت‌مداری است.

وی با انتقاد از استفاده‌نکردن از ظرفیت اماکن ورزشی در توسعه ورزش همگانی افزود: از ۷۴ مکان ورزشی موجود در شهرستان ارومیه ۶۴ مکان سرپوشیده وجود دارد ولی سهم ورزش همگانی و هیات‌های ورزشی از این اماکن ورزشی تقریبا در حد صفر است.

بیرامی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی ویژه دهه فجر در ارومیه انجام شده، افزود: برگزاری رقابت‌های ورزشی بومی و محلی، مسابقات تیراندازی، رژه سوارکاران و رقابت‌های اتومبیل‌رانی در ارومیه از جمله رویدادهای مهم ورزشی در این ایام به شمار می‌رود.

وی برگزاری نمایشگاه دهه فجر توسط سازمان‌های مردم نهاد، اجرای طرح استعدادیابی در مناطق روستایی و محروم، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و برگزاری یادواره شهدای ورزشکار کوهنورد‌ را از دیگر برنامه‌های اداره ورزش و جوانان ارومیه در راستای گرامیداشت دهه فجر عنوان کرد و گفت: کشف و باور کردن استعدادهای جوانان به منظور توانمندسازی آنان بر عهده ورزش و جوان گذاشته شده و این امر مهم در این شهر با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان ارومیه در ادامه از مشخص شدن وضعیت روسای هیئت‌های ورزشی بازنشسته در آینده نزدیک خبر داد و افزود: ضمن احترام به تمامی بازنشستگان عزیز بر این باوریم که این بزرگواران ضمن تکریم از چرخه مدیریت در ورزش خارج شوند و مدیریت هیات‌های ورزشی بر عهده جوانان گذارده شود. ما تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل و اعتماد به جوانان به‌کار خواهیم بست و به‌زودی شاهد نتایج خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود: اصحاب رسانه با همه کم‌لطفی‌ها که می‌بینند بیشترین نقش را در توسعه ورزش دارند اما متاسفانه اداره ورزش و جوانان بیش از حد در توسعه ورزش تنها مانده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه بیان کرد: شرایط اقلیمی مناسب ارومیه برای ورزش یک مزیت برای استان است که می‌تواند سبب ارتقای رتبه ورزشی آذربایجان غربی شود و این موضوع نیازمند کارشناسی در مورد رشته‌های ورزشی است و استان از نظر رشته‌های نیمه استقامتی و استقامتی توان خوبی دارد.

وی یادآور شد: وقتی در استعدادیابی ورود می‌کنیم در مرحله شناسایی به دلیل عدم باورپذیری و دورنگاری استعداد فرآیند به‌صورت منطقی پیش نمی‌رود و آدمی برای چهره ملی شدن باید ده تا پانزده سال ریاضت بکشد تا بتواند برای کشور خود افتخار آفرینی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.