به گزارش ایرنا، مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره ‌وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌ گذاری بخش کشاورزی کشور روز جمعه در آیین راه اندازی این صندوق گفت: راه اندازی صندوق حمایت از سرمایه گذاری کشاورزی موجب بهبود فعالیت بهره برداران می شود.
رحیم نظری گوران با تشریح کار صندوق، تنظیم اساسنامه، افزایش سهام، نحوه انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق اظهار کرد: ماهیت صندوق به صورت شرکت سهامی خاص است و 49 درصد سرمایه اولیه آن توسط دولت و 51 درصد توسط مردم (بهره برداران بخش کشاورزی) تأمین می شود.
وی افزود: صندوق میاندوآب به لحاظ سرمایه شانزدهمین صندوق کشوری است که وضعیت مطلوبی را برای توسعه و حمایت از فعالیت های کشاورزی منطقه داراست.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به پتانسیل های کشاورزی استان اظهار کرد: سالانه 6.3 میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می شود که 950 هزار تن آن مربوط به میاندوآب است و این شهرستان بعد از ارومیه، رتبه دوم را در تولید محصول کشاورزی در اختیار دارد.
اسمعیل کریم زاده به جایگاه کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: اقتصاد نخست آذربایجان غربی کشاورزی است و باید به این موضوع توجه شود.
وی با بیان اینکه میاندوآب رتبه دوم تولید محصول کشاورزی را در آذربایجان غربی داراست، افزود: همین امر از دلایل اصلی ایجاد و تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در میاندوآب است.
به گزارش ایرنا، در این آیین انتخابات هیئت مدیره صندوق شهرستان برگزار و پنج نفر با کسب اکثریت آراء به عنوان اعضاء هیئت مدیره صندوق انتخاب شدند.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/2093
خبر: زین العابدین شیخی ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.