محمدخالد حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع استحصال انرژی از پسماندهای شهری برای مدیریت شهری ارومیه، موضوعی اساسی است که در جلسات گذشته کمیسیون سرمایه گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به تولید روزانه 710 گرم زباله توسط هر شهروند ارومیه ای اضافه کرد: با اجرای طرح تولید انرژی از پسماند، می توان از لحاظ اقتصادی و مالی موفق عمل کرد.
وی در خصوص جزئیات پسماند تولیدی در شهر ارومیه اظهار کرد: نزدیک به 60 درصد پسماندهای تولیدی این شهر تر و فسادپذیر بوده و حدود 40 درصد خشک است که می توان در طرح استحصال انرژی از زباله از همه این پسماندها استفاده کرد.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: در این خصوص اقدامات و بررسی های خوبی در شورای اسلامی شهر انجام شده است ولی این مهم، نیازمند سرمایه گذاری بسیار بیشتر و حمایت مدیریت شهری و دولت است که می تواند آثار مثبت بسیار زیادی را برای شهر و حوزه محیط زیست به همراه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، طرح تولید انرژی از زباله از اوایل سال گذشته در شهر ارومیه مطرح و یکی از شرکت های اروپایی نیز در خصوص اجرای این طرح ابراز آمادگی کرد ولی در میانه های راه، این طرح ناقص ماند و اقدام خاصی در خصوص ساخت کارخانه مربوطه صورت نگرفت.
در سال گذشته اخباری مبنی بر انعقاد قرارداد با این شرکت آلمانی و آغاز مقدمات ساخت سه ساله کارخانه مربوطه منتشر شد که در حال حاضر خبر خاصی از آن نیست.
برخی صاحب نظران، این طرح را غیرقابل اجرا می دانند و علاوه بر نبود تجربه پیشین در دنیا در این خصوص، هزینه اجرای آن را بسیار زیاد برآورد می کنند.
8137/2093 **
خبر: سیده فاطمه سجادی ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.