به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز چهارشنبه با حضور در جمع خبرنگاران این استان، افزود: برگزیدگان هر یک از محورهای این سمینار مورد تجلیل قرار می گیرند و جوایز نفیسی دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون 3 کتاب از مجموعه مقالات ارائه شده به این سمینارها چاپ شده است، گفت: در صورت تامین بودجه، مقالات ارائه شده به هفتمین سمینار تعامل اقوام و ادیان آذربایجان غربی نیز به چاپ می‌رسد.
وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای تحکیم اتحاد و همدلی بین اقوام و ادیان، گفت: سلسله سمینارهای تعامل اقوام و ادیان با همین هدف برگزار شده و هفتمین دوره آن طی اواخر سال جاری در ارومیه برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه استکبار جهانی به خصوص انگلیس بیش از 300 سال در تلاش برای اختلاف افکنی بین امت اسلامی بوده است، بیان کرد: به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تیزهوشی مردم ایران این توطئه ها در طول انقلاب اسلامی همواره خنثی شده است.
وی ایجاد مرکز مطالعات اقوام و ادیان در دانشگاه ارومیه را بسیار ارزشمند خواند و افزود: به دنبال ایجاد مرکز آفرینش اقوام و ادیان در ارومیه هستیم و به نقش مراکز این چنینی در ایجاد وحدت و همدلی اعتقاد داریم.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی به لحاظ سکونت اقوام و ادیان مختلف الهی از گذشته های دور به سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان شهرت یافته است و در طول سالیان متمادی تمامی ساکنان آن با آرامش در کنار هم زندگی کرده اند.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.