مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی گفت:امسال افزون بر 6 میلیارد تومان توافق نامه با دولت امضا شده که برای انجام اموراتی از جمله تعمیرات مساجد، تکمیل مصلاها و کمک به ادارات اوقاف شهرستانی هزینه خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام ناصر جوانبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سال گذشته از 4 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای ساخت و ساز و تعمیرات مساجد استان ازمحل اعتبارات دولتی تنها در حدود 800 میلیون تومان جذب شده است اظهارکرد: امسال موافقت نامه ای به مبلغ 6 میلیارد و 700میلیون و 500 هزار تومان با استانداری برای تعمیرات مساجد و مصلی استانداری امضاشده است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و 460 میلیون تومان برای تکمیل مساجد مرکز استان مصوب شده است ادامه داد:همچنین 300 میلیون تومان برای تعمیرات مصلی و مساجد جامع شهرستان، 2 میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی مساجد شهرستانها، 600 میلیون تومان برای تکمیل دانشکده علوم قرانی استان و یک میلیارد تومان نیز برای تکمیل فضاهای گردشگری مذهبی استان از طریق موافقت نامه با استانداری آذربایجان غربی مصوب شده است.

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه 36 هزار رقبه در استان وجود دارد افزود: 14 هزار از این رقبات فاقد سند هستند.

وی با اشاره به اینکه اولین گام در جهت صیانت از تعرض به موقوفات سند دار کردن آنهاست گفت: طبق برنامه ریزی ، مقرر شده که 7 هزار رقبه امسال و مابقی نیز سال آینده سند مالکیت اخذ کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال 2 هزار و 437 رقبه و موقوفات آذربایجان غربی سنددار شده اندکه در این حوزه جز استانهای برتر معرفی شده ایم.

وی با اشاره به طلب اوقاف استان از نهاد های دولتی و اشخاص حقیقی اظهار کرد: براساس اعلام معاونت حقوقی اداره کل اوقاف استان، 169میلیارد تومان طلب این اداره کل از نیروهای مسلح است.

حجت الاسلام جوانبخت یادآورشد: سال جاری اطلاعات 74 موقوفه استان ویرایش و 22 حکم به نفع موقوفات استان اجرای احکام شده است.

وی با اشاره به میزان اجرای نیات از محل درامدهای اوقاف استان تصریح کرد: در 7 ماهه سال جاری 5 میلیارد و 600 میلیون تومان در استان اجرای نیات می شود که از این میزان 3 میلیارد و 800 میلیون تومان قطعی و تایید شده و مابقی در دست بررسی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به برپایی موکب اوقاف آذربایجان غربی در مرز مهران افزود: امسال 55 هزار زائر حسینی در موکب اوقاف اطعام شدند.

وی اظهار کرد: امسال 51 وقف جدید در استان ثبت شده است که شهرستان سردشت با ثبت 9موقوفه جدید بیشترین امار وقف را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: در راستای بروز رسانی اسناد اجاره موقوفات استان، امسال یک هزار و 900 سند موقوفات تجدید اجاره شدند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.