فاطمه مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه راه اندازی این ایستگاه ها بدون شک در افزایش سرانه مطالعه تاثیرگذار است، افزود: بیشترین اعضا کتابخانه های عمومی خوی را در زمان حاضر دانش آموزان و دانشجویان تشکیل داده اند.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر 109 هزار و 800 جلد کتاب در کتابخانه های نهادی و مشارکتی این شهرستان نگهداری می شود، ادامه داد: در کتابخانه‌های نهادی خوی به طور میانگین حدود چهار هزار جلد کتاب امانت داده می‌شود.
وی با اشاره به تعداد کتابخانه های عمومی و مشارکتی در خوی، اظهار کرد: خوی دارای 9 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد سه کتابخانه نهادی و 6 کتابخانه مشارکتی است؛ کتابخانه حوزه علمیه نمازی نیز یکی از فعال ترین کتابخانه های خوی به شمار می رود و سال گذشته عنوان کتابخانه برتر کشوری را کسب کرده است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوی بیان کرد: تعداد اعضای کتابخانه نهادی بیش از 7 هزار نفر و تعداد اعضای کتابخانه‌های مشارکتی بیش از سه هزار نفر است.
وی با انتقاد از شهرداری های شهرهای تابعه خوی به دلیل پرداخت نکردن نیم درصد حق کتابخانه های عمومی، گفت: طبق قانون شهرداری ها موظف به پرداخت این نیم درصد هستند اما متاسفانه همکاری دیده نمی شود و فقط شهرداری خوی و شهرداری دیزجدیز به پرداخت مبلغ در هر سال اقدام می کند.
به گزارش ایرنا، شهرستان خوی دارای پیشینیه غنی فرهنگی و ادبی بوده و اولین کتابخانه این شهر در سال 1341 شمسی آغاز بکار کرده است.
7133/3072
** خبرنگار: سعید فرجی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.