مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: امسال به ارزش 500 میلیون ریال از ناشران آذربایجان‌ غربی خریداری شده است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در نشست خبری گفت: متاسفانه کتابخوانی، این روزها مظلوم‌تر از گذشته است. اگر دانش باشد، داعشی نیست و چون داعش هست، پس دانش نیست زیرا اگر می‌خواهیم فکر داعشی نداشته یاشیم باید فرهنگ مطالعه را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد:  این هفته تنها یک نماد است تا تلنگری به آحاد جامعه زده شود که بتوانیم فرهنگ مطالعه را افزایش دهیم.

به گفته کریمی، شهرداری‌ها موظف هستند به بحث کتابخوانی ورود پیدا کنند اما متاسفانه چون نگاه شهرداری‌ها عمرانی است و مطالبه‌گری نیز از آنها انجام نمی‌شود، کار خاصی در زمینه فرهنگ انجام نمی‌شود.

کریمی ادامه داد: سایر دستگاه‌ها نیز درباره فرهنگ مطالعه به نوعی غفلت کرده اند و با این شرایط نیز، عنوان پایتخت کتاب، دور از دسترس ما خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا با ایجاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی، گسترش فرهنگ نذر کتاب، تقویت کتاب‌فروشیها، برگزاری جشنواره کتاب برتر سال و نیز تشویق مؤلفین به افزایش میزان ساعات مطالعه در کشور کمک کرده باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر ولایت در 2 بخش اصلی با موضوع ولایت و رهبری و بخش جنبی با موضوع نماز، ایثار و شهادت و امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: امسال تعداد 342 اثر از 157 شاعر آئینی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز، خراسان و آذربایجان غربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی به نمایشگاه سراسری کتاب اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه 36 هزار عنوان کتاب عرضه و بیش از یک میلیارد تومان کتاب خریداری و پنج میلیون تومان بن کارت الکترونیکی نیز به اهل قلم داده شد.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه نیمه نخست سال‌جاری 50 میلیون تومان کتاب از ناشران استان خریداری شد، افزود: همچنین شش هزار جلد کتاب در سال‌جاری به مراکز مختلف اهدا شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.