مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از ارسال ۳۹۱ اثربه دومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام محمدباقر کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کنگره سراسری ادبی عقیله العرب در ارومیه برگزار می شود اظهار کرد: براساس فراخوان دومین کنگره شعر ادبی عقیله العرب ،۳۲۹ اثر مرتبط با حضرت زینب و ۶۲اثر در ارتباط با مدافعین حرم به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

وی ادامه داد: امسال ۲۳۲ نفر اشعار خود را به کنگره ادبی عقیله العرب (به زبان ترکی) ارسال کرده اند.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به زمان برگزاری دومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذری اظهار کرد: این کنگره در دو بخش اصلی فضائل حضرت زینب و بخش ویژه مرافعین حرم پنجشنبه،۱۱آبان سال جاری  از ساعت ۹تا ۱۲در سالن اجتماعات اداره برق آذربایجان غربی با حضور شعرا و علاقه مندان به اهل بیت برگزار می شود.

وی ادامه داد: از استانهای آذربایجان شرقی،غربی، زنجان، قم، همدان، اردبیل، تهران به این کنگره شعر ارسال شده است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۲اثر در قالب ۱۷۲شعر در وصف حضرت زینب و ۱۸اثر برای مدافعین حرم در کنگره ادبی شعر عقیله العرب شرکت کردند اظهار کرد: ۸۳شاعر آثار خود را به این کنگره ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه خلاء کارفرهنگی فاخری که نقش حضرت زینب را به خوبی ترسیم کند بشدت احساس می شود گفت: باید کنگره های زینب شناسی به شکل علمی برگزارشود تا این خلاء و نیاز برطرف شود.

وی گفت: فراخوان کنگره شعر ولایت به زبان ترکی اعلام شده و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا ۱۵آبان به دبیرخانه ارسال کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.