سیدتقی کبیری روز یکشنبه در آیین پایانی همایش شمس تبریزی در خوی افزود: علاوه بر آن گفت و گویی هایی را نیز برای احداث پژوهشکده عرفان اسلامی شمس شناسی در خوی انجام داده ایم که امیدواریم به ثمر برسد.
وی اضافه کرد: شناساندن عرفان اسلامی به جوانان ضروری است زیرا در خلا برنامه ریزی ها برای این امر، دشمنان در صدد آشنا کردن جوانان با عرفان های کاذب هستند.
وی با قدردانی از برگزارکنندگان سومین همایش بین المللی شمس تبریزی در خوی اظهار کرد: قرائت پیام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و حضور 2 تن از معاونان وی در این همایش نشان دهنده توجه دولت به مباحث فرهنگی است.
معاون سفیر ایران در ترکیه نیز در این آیین گفت: اگر مفاخر دینی و عرفانی همانند شمس تبریزی و مولانا به درستی به جهانیان شناسانده شود، امثال داعش و طالبان ظهور پیدا نمی کنند.
علیرضا دلخوش فرهنگ مشترک و اسلامی کشورهای منطقه را برخاسته از آموزه های دین مبین اسلام دانست و افزود: نگاه دولت تدبیر و امید بر موضوع همگرایی های فرهنگی به عنوان مقدمه ای برای رسیدن به توسعه فرهنگ ایرانی – اسلامی است.
رئیس پژوهشکده علوم انسانی نیز در این همایش تاکید کرد: خروجی همایش بین المللی شمس و مولانا باید به عنوان منبع دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.
حسینعلی قبادی اظهار کرد: این همایش درجه علمی بالایی داشت که می توان به عنوان رفرنس از مقالات ارائه شده در آن بهره برد.
وی شناساندن مشاهیر و مفاخر فرهنگ به نسل جوان را ضروری دانست و اضافه کرد: این همایش نیز در همین راستا تمهید شده که باید از دست اندرکاران آن قدردانی کرد.
3214/2093 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.