به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عیسی برادری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق، افزود: بی‎تردید این توطئه، نوعی اختلاف‌افکنی برای تجزیه و تضعیف ملت‌ها و کشورهای اسلامی از سوی دشمن است زیرا آنان همواره به دنبال تجزیه کشورها هستند.
وی بیان کرد: دشمنان پس از شکست پی در پی گروه تکفیری - تروریستی داعش در عراق و سوریه به سراغ سناریو از پیش تعیین شده همه پرسی رفتند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با کرامت به همسایگان خود نگریسته است، گفت: ایران همواره به اقلیم کردستان عراق محبت داشته و در دوره صدام و جنایت های داعش نیز از مردم عراق حمایت کرده است.
وی اظهار کرد: کشورهای همسایه باید همکاری مشترک با هم داشته باشند تا از سوء استفاده‌های احتمالی پیشگیری شود.
وی بیان کرد: مردم کردستان عراق باید متوجه باشند که این تصمیم سران اقلیم به نفع مردم کرد عراق نیست و حتما باید تدابیری اندیشیده شود تا این موضوعات ختم به خیر شود.
امام جمعه تکاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز 15 مهرماه، روز روستا و عشایر، اظهار کرد: بی‌تردید روستائیان و عشایر حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارند و جمهوری اسلامی نیز همیشه قدردارن آنان است.
حجت الاسلام برادری گفت: خوشبختانه پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران، امکانات بسیاری از سوی دولت به روستاییان واگذار شده است اما در تکاب هنوز برخی از روستاها با مشکلات و کمبودهایی روبرو است.
وی اضافه کرد: مشکل آب شرب نیز در برخی روستاها وجود دارد و از سوی دیگر وعده مسئولان مبنی بر احداث جاده تکاب - شاهین‌دژ همچنان در حد وعده مانده است و مردم همچنان منتظر تحقق آن هستند.
خطیب جمعه تکاب با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: عوامل انتظامی زحمت های بسیاری را برای تامین امنیت متقبل شده اند و به ویژه در ایام سوگواری شهادت حضرت سیداشهدا(ع) و در تامین امنیت مجالس و هیات‌های مذهبی تلاش بسیاری کرده اند.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/3072
** خبرنگار: امیر خالق نژاد ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.