قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی افزود: سهمیه استان برای راه اندازی و رفع موانع تولید 630 واحد مشکل دار، 9 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی است که با گذشت 6 ماه تنها به 14 واحد تولیدی تسهیلات مورد نیاز پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در برخی موارد بانک ها این اعتبارات را جایگزین بدهی های قبلی خود کرده اند که این امر خلاف بوده و در راستای اهداف این طرح نیست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 302 واحد از سهمیه استان واجد دریافت تسهیلات رفع موانع تولید بوده و بانک ها تا یک ماه آینده موظف هستند اقدامات لازم را در خصوص پرداخت تسهیلات به این واحدها انجام و گزارش آن را ارائه کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 26 هزار و 794 طرح و واحد برای گرفتن تسهیلات در کل کشور در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کرده‌ است، گفت: امسال در استان یک هزار و 100 طرح و واحد برای گرفتن تسهیلات بانکی در سایت بهین‌یاب ثبت نام کرده و آذربایجان غربی در این زمینه دارای رتبه نهم کشوری است.
جعفر صادق اسکندری افزود: در راستای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی استان نیز 86 واحد ثبت نام کرده که 29 واحد آن بررسی شده است.
به گزارش ایرنا، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار استان ها تشکیل می شود که در این کارگروه دریافت تسهیلات برای سرپا ماندن واحدها و بازگرداندن آنها به چرخه تولید تسهیل می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.