مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری دوازدهمین جشنواره شعر ترکی رضوی در ارومیه خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام محمدباقر کریمی در نشست خبری صبح امروز در خانه مطبوعات برگزارشد افزود: این جشنواره از 10مرداد ماه  باحضور شعرای رضوی در دو بخش داخلی و خارجی در ارومیه باهدف شناخت و گسترش فرهنگ رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به جشنواره تصریح  کرد: امسال ۳۷۱  اثر در بخش داخلی و۴۴ اثر در بخش خارجی به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ار سال شده است.

حجت الاسلام کریمی  با بیان اینکه امسال  در بخش داخلی آثار ارسالی ۴۰.۱۶ درصد  افزایش داشته است اظهار کرد: در بخش بین الملل با حضور شعرایی از کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان و المان تعداد آثار ارائه شده در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به حضور ۱۸۲نفر شاعر رضوی داخلی و ۱۵شاعر خارجی در این جشنواره گفت: امسال ۵۳نفر شاعره در بین شعرای شرکت کننده در جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی حضور دارند.

وی بابیان اینکه توجه به دیانت و سلامت فرهنگی از دغدغه های معظم له بوده است افزود: برگزاری جشنواره شعررضوی به زبان ترکی آذری از اقدامات ارزشمند در حوزه فرهنگی و دینی بوده که طی دوسال گذشته آذربایجان غربی جز استان های  موفق در آثار ارسالی و برگزاری کیفی جشنواره در کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: بزودی برای اولین بار ۴۰اثر منتخب عکس رضوی که به دبیرخانه نمایشگاه در تبریز ارسال شده بود در ارومیه و خوی به نمایش عموم گذاشته می شود.

حجت الاسلام کریمی گفت: در اختتامیه جشنواره از7 اثر برگزیده  در بخش داخلی وسه اثر منتخب در بخش  بین المللی تقدیر و تجلیل می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.