شهلا تاجفر روز سه شنبه در نشست بررسی مطالبات زنان در حوزه برنامه ریزی که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی و بانوان فعال حوزه های اجتماعی برگزار شد، افزود: برخی از مسئولان اجرایی در خصوص برنامه های زنان توجیه نشده اند و این امر باعث شده تا عملکرد خوب و متناسبی با جایگاه و شان زنان نداشته باشند.
وی اظهار کرد: مسائل مربوط به زنان و خانواده نیاز به آسیب شناسی دقیق دارد و معیشت، توانمندسازی زنان، حمایت از زنان کارآفرین، زنان سرمایه گذار و زنان سرپرست خانوار، حمایت از سمن ها و رسانه ها، حمایت از برنامه های پژوهشی مرتبط با حوزه زنان وخانواده، ارتقای جایگاه زنان شاغل از جمله مواردی است که بانوان از دولتمردان مطالبه می کنند.
وی اضافه کرد: عدالت جنسیتی در تخصیص بودجه از مهمترین درخواست های بانوان استان است و بسیاری از مصوبات کارگروه زنان و خانواده به دلیل مشکلات مالی و کمبود اعتباری عملیاتی نمی شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: در شاخص های توسعه انسانی و شاخص های برابری جنسیتی شکاف وجود دارد و شکاف در مشارکت ها و دستمزدها، دستاوردهای آموزشی، توانمندی های سیاسی، پست های مدیریتی از مواردی است که باعث ایجاد نابرابری های جنسیتی شده است.
ناصر حضرتی پر افزود: آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص های اقتصادی به ویژه توسعه اقتصادی رتبه های پایینی داشت که تاکنون تمامی تمرکز مدیریت استان برای جبران و بهبود این وضعیت و رفع نابرابری ها متمرکز بوده است.
وی اظهار کرد: از مسئولان انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه را در تبیین موارد مربوط به سرمایه های اجتماعی و پژوهش های حوزه بانوان یاری کنند.
به گزارش ایرنا، حمایت مالی از زنان بی سرپرست و بدسرپرست ، اصلاح باورهای عامیانه و تحقیرآمیز ، ارتقای شاخص های سلامت و بهداشت زنان ، افزایش امنیت کاری زنان ، تسهیل شرایط زنان ، انتخاب بانوان و توزیع پستهای مدیریتی و اعتماد اجتماعی به بانوان از جمله مطالبات بانوان حاضر در نشست از مسئولان اجرایی استان بود.
به گزارش ایرنا هرچند در دولت یازدهم روند مناسبی در توجه به بانوان به ویژه در حوزه های مدیریتی و اجرایی صورت گرفته ولی هنوز مهمترین مطالبه این قشر از مدیران بلندپایه و منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و حتی مدیریت های شهری، کسب سهم بیشتر در مناصب مدیریتی است که باید پس از گذشت چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی محقق شود تا بتوان زمینه های توسعه بیشتر کشور را نیز فراهم کرد.
زمینه حضور زنان در سطوح مدیریتی و مسئولیت‌های مدنی در حالی در دوره اول ریاست جمهوری دکتر روحانی مورد اذعان کارشناسان و مردم قرار گرفته که افزایش 10 درصدی مدیریت زنان در برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.