مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت : با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی فاز اول طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی آغاز می شود.
عبدالحسین علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آدربایجان غربی اظهار کرد :عملیات اجرایی فاز اول طرح جامع پایانه مرز رازی خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی وبا اعتبار ۸۰ میلیارد ریال آغاز می شود.
وی با بیان اینکه فاز اول عملیات اجرایی شامل ساماندهی و دیوار سازی رودخانه قطور و ایجاد پل ارتباطی از روی رودخانه می باشد تصریح کرد: پیمانکار پروژه شرکت پی پروژه است و مهندس مشاور و طراحی و نظارت پروژه نیز بر عهده مهندسین مشاور ایران گذاشته شده است.
علی اکبری افزود: مدت زمان اجرای این پروژه  ۱۶ ماه تعیین شده است.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی در خصوص تملک اراضی مورد نظر برای احداث پایانه مرز رازی تصریح کرد :۱۱/۸ هکتار از اراضی ملی و ۱/۶هکتار نیز مربوط به اراضی اشخاص حقیقی می باشد.
وی افزود: اراضی ملی خوشبختانه برای واگذاری در استان تصویب و سپس در نهاد ریاست جمهوری تایید شده است و اراضی اشخاص حقیقی هم بعلت قبول نکردن قیمت کارشناسی اراضی توسط مالکین بلاتکلیف مانده اند که اقدامات قانونی برای تملک این اراضی نیز صورت گرفته است.
به گزارش ایسنا، مرز رازی کاپی کوی خوی نزدیکترین و امن ترین مسیر‌ ارتباطی ایران و آسیای شرقی به ترکیه و اروپا است که انتظار میرود با توجه حجم انبوه مسافرین که از این مرز کشور تردد دارند پایانه مسافربری و تجاری آن در کمترین ممکن احداث و راه اندازی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.