علی دیانتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود 95 درصد روغن مورد نیاز کشور از راه واردات تامین می شود، به منظور عمل به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید روغن به ویژه روغن کلزا، امسال به همت مسئولان واحدهای مختلف این مدیریت در زمینه برگزاری کلاس های ترویجی، آموزشی، افزایش آگاهی کشاورزان و مساعدت های فنی و مالی به کلزاکاران به صورت نقدی و اختصاص بذر و همچنین خرید تضمینی این محصول به قیمت 27 هزار و 830 ریال کاشت آن در این شهرستان افزایش یافت.
وی با بیان این که با تلاش کشاورزان 263 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به زیر کشت کلزا رفت، افزود: متاسفانه امسال در اثر سرما، یخبندان و خشکسالی تعدادی از مزارع دچار خسارت شد.
دیانتی گفت: بر این اساس اینک در 141 هکتار از مزارع، کلزا قابل برداشت می باشد که پیش بینی می شود 438 تن برداشت شود.
به گزارش ایرنا، کلزا با نیاز آبی کم، محصول بسیار مناسبی برای قرار گرفتن در تناوب زراعی با غلات است و نقش کلیدی در اصلاح الگوی کشت و برقراری تناوب زراعی مطلوب دارد؛ همچنین کلزا به دلیل کودپذیر بودن نقش موثری در افزایش عملکرد محصول بعد از خود دارد؛ بازگشت بقایای گیاهی کلزا به خاک موجب تقویت عناصر غذایی آن می شود. از طرفی ریشه کلزا با نفوذ به عمق خاک و ایجاد خلل و فرج در خاک موجب بهبود وضع تهویه خاک و در نتیجه رشد مناسب و افزایش عملکرد محصول بعد از خود می شود.
‍ شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093 ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.