به گزارش ایرنا، عضو موزه صلح تهران و مدیرعامل انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی روز جمعه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 150 نفر از جانبازان شیمیایی، قطع عضو، قطع نخاعی و سایر اقشار مردمی در رالی صلح تهران به سردشت شرکت کردند.
محمد رضا سروش افزود: این برنامه با هدف گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت و تقارن با بیستمین سالگرد تصویب کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی تصمیم بر برگزاری این کار مردمی از سوی سازمان های مردم نهاد همچون انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت، موزه صلح تهران، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانداری سردشت و استانداری های آذربایجان غربی و تهران شد.
وی اظهار کرد: هر تیم شرکت کننده با 2 عضو شامل راننده و یک نفر نقشه خوان است مسیر 850 کیلومتری را مسابقه دادند اما نفرات اول تا سوم مشخص نشد چون این مسابقه بهانه ای برای حضور همه در سردشت و گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی این شهر بود.
سروش گفت: در این برنامه گروه 6 نفره ژاپنی، یک سازمان غیردولتی به نام 'موس' به نمایندگی از مردم هیروشیما که سابقه حضور در سردشت را داشتند به عنوان یک حرکت نمادین همراه با مردم ایران در بزرگداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت شرکت کردند.
وی بیان کرد: شرکت کنندگان از رالی تهران - سردشت استان های مرکزی، تهران، مازندران، خوزستان و آذربایجان غربی به نمایندگی از سراسر مردم ایران با گذر از شهرهای همدان، بیجار، سقز، بانه به شهر سردشت رسیدند.
وی گفت: امیدوارم این برنامه سنگ بنای برنامه محکم تر و باشکوه تری برای سال آینده باشد تا ما بتوانیم یاد و خاطره شهدای شیمیایی سردشت و بزرگداشت جانبازان که در این فاجعه مصدوم شدند را به خوبی پاس بداریم و خون این افراد راهگشای صلح در جهان شود .
سرپرست گروه ژاپنی به خبرنگار ایرنا گفت: در 13 سال گذشته همواره به سردشت آمده ایم و با این شهر و مصدومان شیمیایی آن آشنا هستیم، انجمن ژاپنی با همکاری موزه صلح تهران برگزاری این رالی را با همکاری جانبازان شیمیایی برگزار کرد.
گروه خبری خبرگزاری کیودو ژاپن هم برای پوشش خبری و تهیه گزارش از سی امین سالگرد بمباران شیمیایی در سردشت حضور داشتند.
شرکت کنندگان رالی صلح تهران ـ سردشت در بدو ورود بە شهر سردشت مورد استقبال فرماندار و دیگر مسئولین محلی قرار گرفتند و از نمایشگاە توانمندیها و ظرفیت های اقتصادی شهرستان هم بازدید کردند.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.