امام جمعه خوی گفت: نظام آموزشی یونسکو و سازمان ملل به درد جمهوری اسلامی نمی خورد.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی سید رضوی موسوی شکوری در خطبه های نماز جمعه خوی به برخی از سخنان امام معظم رهبری در ملاقات سه ساعته با تشکل های دانشجویی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری مسئله «استقلال» را بسیار مهم، و موضوع سند ۲۰۳۰ را در همین چارچوب قابل ارزیابی دانستند و فرمودند که برخی می‌گویند ما در این خصوص تحفظ داده‌ایم و گفته‌ایم فلان بخش آن را قبول نداریم، در حالی‌که حتی اگر هیچ مورد واضحِ خلاف اسلام در آن وجود نداشت، باز هم نظام آموزشی نباید در بیرون از کشور نوشته شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری فراموش نکردن آرمان گرایی،واقع بینی،ایفای نقش فعال در حوادث،تلاش برای غلبه دادن گفتمان انقلاب،برقراری ارتباط واقعی با مخاطبان،فراموش نکردن استقلال،نقش مردم،آزادی و نفی سلطه،تدین و تعبد در گفتار و عمل ،شجاعت در اقدام و تحقیق در موضوع زن در غرب را از جمله توصیه های خویش به دانشجویان برشمردند.

امام جمعه خوی با اشاره به فرمایشات و هشدارهای مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب گفت: برخورداری از روحیه ،ذهن و عمل انقلابی درس بزرگ امام،راز موفقیت امام به صحنه آوردن و در صحنه نگه داشتن مردم بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با انتقاد از کسانیکه به اسم عقلانیت میگویند چالش با قدرتها هزینه دارد فرمودند بلی چالش هزینه دارد اما سازش هم هزینه های گزاف دارد.

وی گفت: ایشان فرمودند تخلف در انتخابات مناسب نظام جمهوری اسلامی نیست و مسئولان باید این موارد را با جدیت دنبال کنند و متخلفین را مشخص کنند تا در انتخابات آینده چنین تخلفاتی نباشد چون اغماض از تخلف عامل تکرار آن است.

حجت الاسلام با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرماید ما کسی را مؤمن کامل نمی شماریم مگر آنکه پیرو و خواهان دستورات ما باشد آگاه باشید که از جمله پیروی امر ما و خواستن آن ورع است پس خود را به آن بیارایید.

امام جمعه خوی ضمن اشاره و تبریک میلاد سبط اکبر امام حسن مجتبی(ع)گفت: رسول خدا(ص) در تبیین جایگاه امام مجتبی(ع) می فرمایداو سالار جوانان اهل بهشت است و او حجت الهی بر امت است فرمان او فرمان من،سخن او سخن من است هر کس از او پیروی کند از من است و آنکـه از فرمانش سرپیـچی کند از من نیسـت.

وی گفت: کمک های امام حسن مجتبی(ع) به نیازمندان در دو بخش خلاصه می شود یکی کمک های مستمر که عده ای از نیازمندان و ایتام از امام مستمری دریافت می کردند و منابع این قبیل کمک ها موقوفات رسول خدا(ص)،امیرمؤمنان(ع)،فاطمه زهرا(س) و اموال شخصی امام و از طریق صدقات و بیت المال بود و دیگری کمک های مقطعی که بعضی از اشخاص و نیازمندان بصورت مقطعی به آن بزرگوار مراجعه می کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.