رئیس هیئت کوهنوردی سردشت عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفتمین صعود به ارتفاعات 'هوینه مال' این شهرستان با شرکت کوهنوردان شمال غرب کشور به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت انجام شد.
سعید سوری گفت: آشنایی بیشتر نسل جوان با تاریخ و حوادث هشت سال جنگ تحمیلی و اعلام انزجار از تکرار حوادثی مثل بمباران سلاح های شیمیایی در هر نقطه ای دیگر از جهان از جمله اهداف برگزاری این برنامه کوهنوردی است.
هفت تیر سال 66 هواپیماهای رژیم بعث عراق چهار نقطه پر ازدحام در نزدیکی منبع اصلی آب شهر سردشت را مورد تهاجم بمباران شیمیایی قرار دادند و بیش از نیمی از جمعیت 12 هزار نفری آن روز مصدوم شیمیایی و تعدادی هم در همان ساعات شهید شدند.
یک ماه مانده به سالروز این حمله شیمیایی برنامه های خودجوش فرهنگی و ورزشی در شهرستان سردشت آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، سردشت در 7 تیر سال 66 به عنوان اولین شهر مسکونی قربانی سلاح های شیمیایی جهان مورد تهاجم رژیم بعثی عراق قرار گرفت و در جریان آن 119 نفر شهید و بیش از 8 هزار مصدوم شیمیایی برجای گذاشت. اگرچه 30 سال از آن روز می گذرد اما آثار این سلاح ها هنوز هم در شهرستان باقی است و سبب شهادت مردم این دیار می شود.
شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/3093 ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.