به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم رئیسی شنبه شب در اجتماع طرفداران در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه افزود: ظرفیت های کشور باید احیا شود تا علاوه بر توجه به تولید داخل، زمینه اشتغال بیکاران و جوانان فراهم شود.
وی اضافه کرد: کشاورزی و صنایع تبدیلی از جمله زمینه های اشتغال زا در کشور به شمار می رود که باید مورد توجه جدی دولت آینده قرار گیرد.
حجت الاسلام رئیسی جمهوری اسلامی ایران را ملجا محرومان عالم دانست و ادامه داد: با این وجود چرا ما باید در درون کشور خود گرفتاری داشته باشیم و مردم دچار دغدغه شوند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: شرایط موجود در کشور مردم را رنج می دهد و این شرایط نمی تواند در شان و کرامت جوانان باشد.
حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز سیاست های نادرست دولت مستمندان کشور را رنج می دهد و موجب کوچک تر شدن سفره مردم شده است و امکان تغییر وجود دارد.
وی افزود: اگر دولتمردان کنونی کشور فکر می کنند که وضعیت فعلی قابل تغییر نیست، چرا خود را در معرض رای مردم قرار داده اند؟
وی اضافه کرد: مردم ایران پس از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی، ظرفیت شنیدن یک اختلاس و فساد را ندارند و مسئولیت آن را به گردن هم می اندازند که این امر با بهبود ساختار اداری در کشور قابل رفع است.
وی با اشاره به تصویب تسهیلات 100 میلیون ریالی برای زوج های تازه ازدواج کرده در مجلس اظهار کرد: در حال حاضر 500 هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند که مبلغ مورد نیاز برای این امر با پس گرفتن بدهی های 2 نفر از کسانی که تسهیلات غیرمجاز دریافت کرده اند، قابل تحصیل است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ابراز تاسف از تعطیلی 250 هزار کارگاه تولیدی در کشور ادامه داد: دولت کنونی نبود نقدینگی را عامل این مشکل می داند ولی در سال های فعالیت این دولت، میزان نقدینگی در کشور سه برابر شده که عامل اصلی آن اعطای تسهیلات به افراد خاص به میزان 500 هزار میلیارد تومان بوده است.
حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: ایران اسلامی با کمبود منابع، نقدینگی، آب و نیروی انسانی مواجه نیست بلکه مشکل اصلی کشور ضعف امور اداری، اقتصادی و اجرایی است.
وی بیان کرد: شعار ما در کشور ' می توانیم ' است و در این راستا باید از ظرفیت جوانان فعال، دانشمند و تکنسین بهره برد.
وی گفت: نگاه ما باید به جوانان باشد ولی نگاه دولت کنونی به بیگانگان است و این خطای بزرگی محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه چک مربوط به برجام هنوز نقد نشده و ما نیز در این موضوع تعهدات خود را پیش پرداخت کرده ایم، افزود: نقد کردن این چک امکان دارد ولی برای این کار، روی کار آمدن دولتی انقلابی و با مدیریت جهادی لازم است.
وی معضل مسکن مهر را یکی از اقدامات نامناسب دولت یازدهم عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان دولت ضمن اینکه در سال به طور متوسط تنها 6 درصد طرح مسکن مهر را پیش بردند، آن را طرحی مزخرف دانستند ولی باید از آنان پرسید که شما در مقابل طرح مسکن مهر، چه طرحی داشتید و به چه میزان آن را اجرا کردید.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بهره مندی از فضای مجازی را در راستای ایجاد اشتغال بسیار موثر دانست و اضافه کرد: می توان 100 هزار نفر اشتغال فعلی این بخش را به 400 هزار نفر ارتقا داد.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سه هزار کیلومتر با دریا ارتباط دارد ولی سهم این بخش در تولید ناخالص ملی بسیار کم است که باید این روند بهبود یابد و ما در این خصوص برنامه داریم.
وی نماد دولت کار و کرامت را کارت شناسایی ملی عنوان کرد و گفت: این امر به آن معنی است که خط کشی های جناحی، قومی، دینی و مذهبی در کشور برداشته می شود زیرا از نظر ما همه مردم، شهروند درجه یک هستند و باید مشکلات همه آنان را رفع کرد.
وی با اشاره به اینکه اقداماتی در خصوص احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته است، افزود: ضرورت اجتناب ناپذیر این دریاچه، احیای پایدار آن است.
وی وجود 18 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور را ناسازگار با شعار تولید ملی برشمرد و اضافه کرد: این رقم با برنامه ریزی مناسب و ایجاد سامانه رهگیری و توسعه روش های نظارتی در صادرات و واردات قابل کاهش است.
وی با بیان اینکه کوله بری مشکل حوزه قاچاق نیست، اظهار کرد: مشکل این بخش به کانتینرهایی بر می گردد که جلوی چشم همه به کشور وارد می شود.
وی بیان کرد: ما معتقد هستیم که باید منافع مرز را به مردم مرزنشین واگذار کرد و آذربایجان غربی نیز می تواند در این حوزه پیشتاز باشد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از جمله استان های مطرح در خصوص تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی است، اظهار کرد: ارزش افزوده سیب تولیدی این استان با استفاده از صنایع تبدیلی قابل افزایش است و می تواند به محصول صادراتی مهم در بازارهای جهانی تبدیل شود.
نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مهمترین بهره دیپلماسی موفق را زمینه سازی برای افزایش صادرات کشور عنوان کرد و گفت: جای سوال اینجاست که سهم کشورمان از تجارت 2 هزار و 300 میلیارد دلاری در منطقه به چه میزان است.
وی هنر دولت را صیانت از آزادی عنوان کرد و افزود: آزادی و حقوق زنان و مردان را در ایران اسلامی، خداوند و قانون اساسی اعطا کرده و احدی نمی تواند این آزادی را از آنان بگیرد.
وی با انتقاد از بی اخلاقی ها در مبارزه های انتخاباتی امسال بیان کرد: کسی که می خواهد رئیس جمهوری شود، نباید در تنگناها، اخلاق و قانون را فدای اغراض شخصی کند.
نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از حضور در بین مردم و جوانان ارومیه و آذربایجان غربی گفت: این استان رنگین کمان گویش، گرایش، اقوام و پیروان مذاهب و ادیان است و انسجام موجود نیز در این استان مثال زدنی است.
آیت الله سیدعلی اکبر قرشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در ابتدای این آئین با اشاره به اینکه حجت الاسلام رئیسی دارای درجه اجتهاد است، افزود: امیدواریم این شخصیت والامقام به ریاست جمهوری برگزیده شود و مردم باید ضمن رای دادن به این شخصیت بزرگوار، دیگران را نیز به این امر تشویق کنند.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.
ستاد انتخابات کشور پس از اعلام اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان با صدور اطلاعیه ای اسامی 6 نامزد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، افرادی هستند که صلاحیت آنان مورد تأئید شورای نگهبان قرار گرفت.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.