معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران از افزایش سرانه مصرف آبزیان کشور به 15 کیلوگرم خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حسین عبدالحی در سومین جشنواره طبخ آبزیانبا اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ گونه آبزیان در سطح کشور تولید می شود تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم میزان سرانه مصرف آبزیان را از 10 کیلوگرم به 15 کیلو افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حوزه آبزیان صادرات به کشورهای خارجی داشتیم افزود: برای مصرف بازار داخلی نیز برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

عبدالحی بابیان اینکه استان از نظر آبزی پروری در سال های اخیر رشد خیلی خوبی داشته است ،اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در صنعت آبزی پروری و صید و صیادی در سطح کشور مشغول فعالیت هستند

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران خاطر نشان کرد: آرتمیا یکی از برندهای آذربایجان غربی در حوزه آبزی پروری است که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و احیای دوباره دریاچه ارومیه شاهد حیات دوباره این آبزی ارزشمند در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای رتبه اول درپرورش قزل آلا در دنیا است تصریح کرد: با رشد پرورش قزل آلا در طی 20 ساله اخیر زمینه اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر در این حوزه فراهم شده است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: آذربایجان غربی جز استان های بزرگ و پیشرو در تولید قزل آلا در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه رشد بازار مصرف آبزیان تولیدی در کشور ضرورت دارد گفت:نیازمند همکاری بخش خصوصی برای توسعه پایدار در بخش شیلات کشور هستیم.

عبدالحی با اشاره به اینکه صنعت شیلات کشور،صنعتی پویا و رو به توسعه است افزود: یکی از اولویت های آبزی پروری، پرورش ماهی در قفس است که مطالعات لازم انجام شده و امیدواریم هرچه زودتر زمینه های رشد این صنعت نیز فراهم شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.